Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖncü, Ali̇-
dc.contributor.authorSemerci̇, Ridvan-
dc.date.accessioned2024-03-24T15:34:23Z-
dc.date.available2024-03-24T15:34:23Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHBb9C1hRlcFi_4Ky39ZmtPoIi4COD3sgH2l7_q-gtVwR-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56929-
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu imam hatip kimliğinin üniversite hayatındaki devamlılığı üzerine bir araştırmadır. Buradan hareketle çalışmamızın amacı Anadolu imam hatip lisesinden mezun olmuş üniversite eğitimine ilahiyat fakültesi dışındaki bir bölümde devam eden öğrencilerin imam hatip kimliği deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan yorumlayıcı fenomenolojik desen (YFA) kullanılmıştır. Ayrıca veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 3 farklı ilde bulunan Anadolu imam hatip liselerinden mezun olmuş halen üniversite eğitimine devam eden 15 kız ve erkek öğrenciden oluşmaktadır. Görüşmede katılımcılara yöneltilen sorular neticesinde iki tema ortaya çıkmıştır. Bu temalar imam hatip yılları ve üniversite hayatı şeklindedir. İmam hatip yılları teması okul ortamı, dersler, öğretmenler, arkadaş ortamı, ibadetler ve ilahiyat fakültesi kategorisi şeklinde ayrılmıştır. Okul ortamı kategorisi okulu sevme, yurt ortamı, bocalama ve zorunlu alışma kodlarıyla ele alınmıştır. Dersler kategorisi İHL meslek dersleri ve kültür dersleri olarak değerlendirilmiştir. Öğretmenler kategorisi İHL meslek dersleri öğretmenleri ve kültür dersleri öğretmenleri alt kodlarıyla incelenmiştir. Üniversite yılları teması ise sosyal çevre, ibadetler ve imam hatiplilik ruhu şeklinde ele alınmıştır. Sosyal çevre kategorisi arkadaş ortamı, üniversitede imam hatipli olmak, diğerlerine bakış ve absürt kodları şeklinde yorumlanmıştır. İmam hatiplilik ruhu kategorisi ise benlik inşası ve farklılık kodlarıyla ifade edilmiştir. Öğrencilerin imam hatip eğitimi sonrası kendilerinde imam hatip kimliğini oluştuğu görülmekle birlikte bu kimliğini devamı noktasında yaşamış oldukları avantajlar ve dezavantajların olduğu görülmüştür. Bu noktada çalışmanın sonuç bölümünde bazı önerilere de yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe subject of this study is a research on the continuity of the Imam Hatip identity in university life. Based on this, the aim of our study is to evaluate the imam hatip identity experiences of students who graduated from Anatolian Imam Hatip High School and continue their university education in a department other than the faculty of theology. Interpretive phenomenological design (IPA), one of the qualitative research methods, was used in the research. Additionally, a semi-structured interview form was used as a data collection tool. The study group of the research consists of 15 male and female students who graduated from Anatolian Imam Hatip High Schools in 3 different provinces and are currently continuing their university education. Two themes emerged as a result of the questions asked to the participants during the interview. These themes are Imam Hatip years and university life. The theme of Imam-Hatip years is divided into school environment, lessons, teachers, friend environment, prayers and theology faculty categories. The school environment category was discussed with sub-codes as liking school, dormitory environment, confusion and forced adaptation. The courses category was evaluated as IHL vocational courses and cultural courses. The category of teachers was examined with the sub-codes of IHL vocational courses teachers and cultural courses teachers. The theme of the university years is discussed as the social environment, religious practices and the spirit of imam-hatip school. The social environment category was interpreted as friendship environment, being an imam hatip student at university, looking at others and absurd codes. The category of Imam-Hatip spirit is expressed with self-construction and difference codes. Although it was seen that the students formed their Imam Hatip identity after the Imam Hatip education, it was seen that they had advantages and disadvantages in maintaining this identity. At this point, some suggestions are included in the conclusion section of the study.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.titleİmam Hatip kimliğinin üniversite hayatındaki devamlılığı üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the continuity of Imam Hatip identity in universty lifeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, İslami İlimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid847763en_US
dc.institutionauthorSemerci̇, Ridvan-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.