Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56948
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztürk, Erkanen_US
dc.contributor.authorSak, Ahmet Canen_US
dc.date.accessioned2024-04-26T13:10:45Z-
dc.date.available2024-04-26T13:10:45Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56948-
dc.description.abstractBu çalışmada, dört tekerlekli ön akstan yönlendirmeli bir taşıta ait yönlendirme mekanizmasının tasarımı ve optimizasyon işlemi gerçekleştirilmiştir. Uygun tekerlek açılarının sağlanması için perisikloid yapıda bir mekanizma önerilmiştir. Optimizasyon çalışmalarında Ackermann yönlendirme hatası göz önünde bulundurularak, yönlendirme mekanizmasının izleyeceği kinematik veriler ile türetilen objektif fonksiyonlar minimize edilmiştir. Minimize işlemi, MATLAB ortamında genetik algoritma ile gerçekleştirilmiştir. MATLAB ortamında alt programlar kullanılarak özgün mekanizmanın oluşturacağı tekerlek açıları hesaplatılmıştır ve genetik algoritma ile optimizasyon işlemi gerçekleştirilmiştir. Yaygın olarak kullanılan kremayer pinyon mekanizması ve bu tez çalışmasında önerilen özgün perisikloid mekanizması için genetik optimizasyon işlemi yapılmıştır. Elde edilen optimum değerler yardımıyla yönlendirme mekanizmalarının ideal değerleri birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Ackermann yönlendirme hatası maksimum yönlendirme açılarında kremayer pinyon mekanizması için maksimum 10.55°, özgün yönlendirme mekanizması için maksimum 0.55° olacak şekilde hesaplatılmıştır. İdeal değerler dikkate alınarak Solidworks programında her iki yönlendirme mekanizmasının tasarımları gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmalar ve geliştirilen optimizasyon algoritmaları yardımıyla ön akstan yönlendirmeye sahip dört tekerlekli bir taşıtın yönlendirme mekanizması tasarlanmıştır. Tasarlanan özgün yönlendirme mekanizması, yüksek konum hassasiyeti ve konum kararlılığı bakımından dar alanlarda hareket eden düşük hızlı taşıt sistemlerinde kullanılabilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the design and optimization of the steering mechanism of a four-wheeled front axle steering vehicle was carried out. A pericycloid structure mechanism has been proposed to ensure appropriate wheel angles. By considering the Ackermann guidance error in the optimization studies, the objective functions derived from the kinematic data to be followed by the guidance mechanism were minimized. The minimization process was carried out with a genetic algorithm in the MATLAB environment. The wheel angles created by the original mechanism were calculated using subprograms in the MATLAB environment and the optimization process was carried out with the genetic algorithm. Genetic optimization was performed for the commonly used rack and pinion mechanism and the unique pericycloid mechanism proposed in this thesis study. With the help of the optimum values obtained, the ideal values of the steering mechanisms were compared with each other. Ackermann steering error was calculated to be a maximum of 10.55° for the rack and pinion mechanism and a maximum of 0.55° for the original steering mechanism at maximum steering angles. Taking the ideal values into consideration, the designs of both steering mechanisms were carried out in the Solidworks program. With the help of the studies and optimization algorithms developed, the steering mechanism of a four-wheeled vehicle with front axle steering was designed. The designed unique guidance mechanism can be used in low-speed vehicle systems moving in narrow spaces due to its high position accuracy and position stability.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectAckermann Açılarıen_US
dc.subjectYönlendirme Sistemien_US
dc.subjectOtonom Taşıten_US
dc.subjectGenetik Algoritmaen_US
dc.subjectÇok Değişkenli Optimizasyonen_US
dc.subjectAckermann Anglesen_US
dc.subjectSteering Systemen_US
dc.subjectAutonomous Vehicleen_US
dc.subjectGenetic Algorithmen_US
dc.subjectMulti Variable Optimizationen_US
dc.titleAckermann prensibine yaklaşım sağlayan yönlendirme sistemi tasarımıen_US
dc.title.alternativeDesign of steering system approaching to the ackermann principleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliation#Pamukkale Üniversitesi#en_US
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10484628.pdf5.1 MBAdobe PDFView/Open
Tezlerin erisime acilmasi ve kisitlanmasi (Ahmet Can SAK).pdf
  Restricted Access
471.82 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.