Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57077
Title: Hadis münekkitlerinin değerlendirmesinde bir hanefi âlim: Yusuf B. Halid Es-Semtî
Authors: Oruçhan, Osman
Abstract: Yusuf b. Halid es-Semtî, Hicrî 189’da Basra’da vefat etmiştir. Gençliğinde Basra’da çeşitli âlimlerinden dersler almıştır. Sonra Kûfe’ye gitmiş, orada Ebû Hanîfe’den iki buçuk yıl kadar ders almıştır. Ardından Basra’ya dönerek Ehl-i Re’y usulüne göre ders vermeye başlamıştır. es-Semtî, bu tercihinden dolayı, Ehli Hadîs’in dışlamasına ve ötekileştirmesine maruz kalmıştır. Bu makalede es-Semtî’nin ilim hayatı ve güvenilirliği terâcim (biyografi) ve tabakât kitaplarından tespit edilmeye çalışılmıştır. Onun hadisleri de hadis kaynaklarından çıkarılarak değerlendirilmiştir. Araştırmamızda es-Semtî’nin hayatının önemli bir kısmında Ehl-i Re’y ve Ehl-i Hadîs’e mensup pek çok hadis râvîsiyle ilişkide bulunduğu görülmüştür. Onun rivayet ettiği hadislerin bazı temel hadis kaynaklarında yer aldığı görülmüştür. Hakkındaki cerhlerin kaynakları kronolojik olarak değerlendirilmiş ve Semtî’ye yönelik olarak yapılan cerh faaliyetlerinin, onun hadislerini uydurma kategorisinde değerlendirmeye neden olacak kadar ciddi oldukları görülmüştür. Makalemizde bu iddiaların kaynakları kronolojik olarak değerlendirilmiş ve bunların mezhep taassubundan kaynaklandığı delilleriyle ortaya konulmaya çalışılmıştır.
URI: https://doi.org/10.17859/pauifd.1384275
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1222395
https://hdl.handle.net/11499/57077
ISSN: 2148-4899
Appears in Collections:İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (29).pdf531.2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.