Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57097
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErel, Suat-
dc.contributor.authorKöse, Tuğçe-
dc.date.accessioned2024-05-06T16:32:00Z-
dc.date.available2024-05-06T16:32:00Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpscf_fFw4YL-ic9eam4q2IrgQGyl43OsGd75-TDjPegsN-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57097-
dc.description.abstractYaşlı erişkin nüfusun büyük bir kısmını etkileyen diz osteoartriti denge kaybına, düşmeleri tetikleyebilen bir yürüyüş modeline ve kontrol kaybını telafi etmek için bilişsel kaynaklara bağımlılığın artmasına yol açar. İkili görev eğitimiyle postural kontrol sağlanırken aynı anda bilişsel veya motor görevin eş zamanlı performansını geliştirmek amaçlanmaktadır. Çalışmanın amacı diz osteoartritli kadın hastalarda tekli ve ikili görev eğitiminin denge becerileri ve yürüme performansına etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya dahil edilme kriterlerini taşıyan 50-75 yaş aralığında, 20 diz osteoartritli hasta dahil edildi. Hastalar randomize olarak tekli eğitim grubu (n=10) ve ikili eğitim grubuna (n=10) ayrıldı. Hastalar eğitim öncesinde ve eğitim sonrasında denge, yürüme ve bilişsel fonksiyon açısından değerlendirildi. Elde edilen bulgulara göre her iki eğitim grubunda da denge ve yürüme performansı gelişti (p<0,05) ancak gruplar karşılaştırıldığında ise anlamlı bir fark bulunmadı (p>0,05). İkili görev eğitimi, tekli görev eğitiminden farklı olarak bilişsel becerilerde gelişme sağladı (p<0,05). Sonuç olarak tekli ve ikili görev eğitiminin diz osteoartritli hastalarda denge ve yürüme performansını geliştirmede benzer etkilere sahip olduğu ancak, ikili görev eğitiminin bilişsel fonksiyonları olumlu yönde etkilediği görüldü. Bu nedenle ikili görev eğitimi, diz osteoartritli hastaların rehabilitasyonunda düşme insidansının azaltılması ve toplum içinde güvenle hareket etmesinin desteklenmesi amacıyla önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractKnee osteoarthritis, which affects a majority of mature population, causes a loss of balance, a gait pattern that can trigger fallings and increase of addiction to the cognitive resources to compensate the loss of control. While the postural control is maintained by dual task training, it is aimed to improve the simultaneous performance of a cognitive and motor task at the same time. The study aim to research the effects of single and dual task training to the balance abilities and gait performance in women patients with knee osteoarthritis. Twenty participants age between 50-75 who met the inclusion criteria included in the study. Patients are randomly seperated into single training group (n=10) and dual training group (n=10). Patients were evaluated in terms of balance, gait and cognitive function before and after the education. According to the findings, balance and gait performance improved in both training groups (p<0,05). However a significant difference has not been able to found when the two groups are compared (p>0,05). Dual task training, has caused a regression on cognitive abilities as distinct from single task training (p<0,05). In conclusion, it has been found that single and dual knee task training have the similiar effects on improving balance and gait performance in patients with knee osteoarthritis, however, dual task training has affected cognitive functions positively. In consequence, dual task training is recommended on the purpose of reducing the falling incidents in the rehabilitation of patients with knee osteoarthritis and supporting the confident movement in society.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyonen_US
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.subjectDiz osteoartritien_US
dc.subjectikili göreven_US
dc.subjectdengeen_US
dc.subjectyürümeen_US
dc.subjectbiliş.en_US
dc.subjectKnee osteoarthritisen_US
dc.subjectdual tasken_US
dc.subjectbalanceen_US
dc.subjectgaiten_US
dc.subjectcognition.en_US
dc.titleDiz osteoartritli kadın hastalarda tekli ve ikili görev eğitiminin denge ve yürüyüş üzerine olan etkisi: Randomize kontrollü çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of single and dual task training on balance and gait in women with knee osteoarthritis: Randomized controlled studyen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid852267en_US
dc.institutionauthorKöse, Tuğçe-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
10621194.pdf4.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

110
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.