Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEşmeli, İsmet-
dc.contributor.authorKöse, Zuhalen_US
dc.date.accessioned2024-05-17T07:35:38Z-
dc.date.available2024-05-17T07:35:38Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57133-
dc.description.abstractBu araştırma; çizgi filmlerdeki değerler eğitiminin, 4-12 yaş aralığındaki çocuklara olan etkisini inceleyen bir çalışmadır. TRT Çocuk, MinikaGO, kanallarında yayımlanan belirli çizgi filmlerden ilk beş bölümleri değerler eğitimi bağlamında incelemeye alınmıştır. Araştırmanın ilk kısmı seçilen TV kanalları hakkında genel bilgi, çizgi filmlerin ne olduğu ve özellikleri, çocuk- çizgi film ilişkisi ve değer kavramları hakkında kısaca bilgilerden oluşmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmı ise söz konusu çizgi filmlerin belirli bölümlerinin seçilen (kök)değerler doğrultusunda incelenmesi ve değerlendirilmesinden oluşmaktadır. Çizgi filmlerin genel özellikleri, bölüm içerikleri, bazı karakter tahlilleri, bölümler içerisinde değinilen değer kavramları, bu kavramların çizgi filmler aracılığıyla çocuklara ne kazandırdıkları incelenmiştir. Bu proje, çizgi filmlerin çocukların karakter gelişimine olan etkisini inceleyerek ebeveynlere ve eğitimcilerine önemli bilgiler sunmayı amaçlar.-
dc.description.abstractThis research is a study that examines the impact of values education in cartoons on children aged 4-11. The first five episodes of specific cartoons broadcast on TRT Çocuk, MinikaGO, and Diyanet Çocuk TV channels are scrutinized in the context of values education. The first part of the study consists of general information about the selected TV channels, what cartoons are and their characteristics, the relationship between children and cartoons, and brief information about the concept of values. The second part of the research involves the examination and evaluation of specific episodes of these cartoons based on selected (core) values. The general features of the cartoons, episode contents, some character analyses, the values addressed within the episodes, and what these concepts contribute to children through cartoons are explored. This project aims to provide important information to parents and educators by examining the impact of cartoons on children's character development.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇizgi film-
dc.subjectÇocukluk dönemi-
dc.subjectTRT Çocuk-
dc.subjectMinikaGO-
dc.subjectCartoon-
dc.subjectCore values-
dc.subjectChildhood-
dc.titleÇizgi filmler bağlamında çocuklarda karakter gelişimien_US
dc.title.alternativeCharacter development in children in the context of cartoons-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zuhal KÖSE TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROJESİ.pdfZuhal KÖSE887.29 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.