Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57171
Title: | 4-6 yaş din eğitiminde okul - aile - veli sacayağı ve manevi destek | Other Titles: | School ,family, parent support and moral support in religious education for 4-6 year olds | Authors: | Keskin, Gülçiçek | Advisors: | Eşmeli, İsmet | Keywords: | Çocuk Okul Aile Değerlerimiz Eğitim Child School Family Values Education |
Abstract: | Diyanet İşleri Başkanlığı 2013 yılında 4-6 yaş Kuran Okullarını hizmete açmıştır. Bu okullarda Kuranı Kerim ve dini değerler, çocuklara alanında lisans ve formasyon eğitimi alan öğretmenler tarafından verilmektedir. Başkanlık çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programlarını düzenlemektedir. Eğitimde öğretmen, öğrenci, veli dengesi sacayak gibi kaçınılmazdır. Anlatılan bilgilerin okul çerçevesinden çıkıp öğrencinin aile ve sosyal hayatında kalıcı bir davranış haline gelmesi için veli desteği gereklidir. Bundan hareketle eğitim öğretimin yıllık planları hazırlanırken her velinin bir hafta okula gelip sınıfta ders içeriklerine yardımcı olması planlanmıştır. Veli bu süreçte eğitimin içerisinde
katılarak, evde ve sosyal hayatta öğrenciye yardımcı olarak bilgilerin davranışa yansımasına ve kalıcı hale gelmesine yardımcı olacaktır.
Bu proje ile çocuklarımız dini ve milli değerlerini hem okulda hem de evde
pekiştirerek ahlaki değerleri yaşayan bir neslin oluşmasına katkı sağlanması amaçlanmıştır. The Presidensy of Religious Affairs opened Quran schools for 4-6 year olds in 2013.In these scools the Quran and religiousvalues are taught by teachers who have undergraduate and formation training in their felds .The presidency organizes educational programs by taking into account the developmental characteristics and individual differences of children .In education ,teachers-student –parent balance is inevitable .Parental support is reguired fort he information given to go beyond the school framework and become a permanent behavior in the student’s family and social life.Based on this ,while the annual education plans were being prepared ,it was planned ,that each parent would come tothe school for aweek and help with the course content classroom.During this process, the parent will stay involved in education and help the student at home and in social life ,helping ,the information ,to be reflected in behavior and become parmanent .With this Project ,it is aimed to contribute to the formation of a group that lives by moral values by rainforcing aur childeren’s religious and national values both at schoolnand at home. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/57171 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gülçiçek Keskin pdf.pdf | Gülçiçek KESKİN | 420.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.