Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞimşek, İsmail-
dc.contributor.authorYurttürk, Zeynepen_US
dc.date.accessioned2024-05-22T11:01:28Z-
dc.date.available2024-05-22T11:01:28Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57173-
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya platformları, milyonlarca insanın fikir alışverişi yapmasını, bilgi paylaşmasını ve iletişim kurmasını sağlayan güçlü araçlardır. Ancak, sosyal medya platformlarının bu özellikleri inançlar üzerindeki etkisini de ortaya çıkarmaktadır. Bu platformlarda var olan hızlı bilgi akışı, yanıltıcı veya eksik bilgilerin de hızla yayılmasına yol açabilmektedir. Bu durum, bireylerin inançlarını şekillendirme sürecini etkileyebilmektedir. Özellikle karakter gelişimi tam olarak tamamlanmamış ve gelişim döneminde olan ortaokul düzeyindeki çocuklara etkisi göz ardı edilmemelidir. Sosyal medya, beğeni, paylaşım ve takip gibi etkileşimlerle doludur. Küçük yaştaki bireyler, bu etkileşimler aracılığıyla kendilerini onaylanmış hissederek kendi değerlerini sadece başka insanların onayına dayandırabilir ve bu durum da inançlarını kolayca değiştirebilmelerine yol açabilir. Bizim bu çalışmadaki amacımız sahte veya yanıltıcı bilgilerin, beğenilme ve onay görme isteği yoğun olan ortaokul seviyesindeki çocukların inançlarını nasıl etkileyebileceğini ortaya koymak ve bu konuda nasıl bir önlem alınabileceği üzerinde durmaktır.-
dc.description.abstractToday, social media platforms are powerful tools that enable millions of people to exchange ideas, share information and communicate. However, these features of social media platforms also reveal their impact on beliefs. The rapid flow of information on these platforms can also lead to the rapid dissemination of misleading or incomplete information. This situation can affect the process of shaping individuals' beliefs. Its effect should not be ignored, especially on secondary school children whose character development has not been fully completed and who are in the developmental period. Social media is full of interactions such as likes, shares and follows. Young individuals may feel validated through these interactions and base their own values solely on the approval of other people, which may lead them to easily change their beliefs. Our aim in this study is to reveal how false or misleading information can affect the beliefs of secondary school children who have an intense desire to be liked and approved, and to focus on what precautions can be taken in this regard.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya-
dc.subjectPlatform-
dc.subjectÇocuk-
dc.subjectİnanç-
dc.subjectDin-
dc.subjectEtki-
dc.subjectEtkileşim-
dc.subjectSocial media-
dc.subjectPlatform-
dc.subjectChild-
dc.subjectBelief-
dc.subjectReligion-
dc.subjectEffect-
dc.subjectİnteraction-
dc.titleSosyal medya platformlarının ortaokul düzeyindeki öğrencilerin dini inanç ve davranışlarına etkilerien_US
dc.title.alternativeEffects of social media platforms on religious beliefs and behaviors of secondary school students-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeProject-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZEYNEP YURTTÜRK PROJE.pdfZEYNEP YURTTÜRK799.03 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.