Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57174
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Eşmeli, İsmet | - |
dc.contributor.author | Ayhan, Tuğba | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-22T11:16:12Z | - |
dc.date.available | 2024-05-22T11:16:12Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57174 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada çocukluk dönemi din eğitiminde anne rehberliğinin önemi konusu ele alınmıştır. Çocukluk döneminde çocukların dinî eğitim alması, onların ahlaki değerlerini, inanç sistemini ve toplumsal normlara olan uyumunu belirleyen önemli bir faktördür. Anne, çocuğun ilk öğretmeni ve rol modelidir. Çocuklar, anne figüründen aldıkları rehberlikle dünya ile ilk kez tanışır ve temel yaşam değerlerini öğrenirler. Bu bağlamda, anne rehberliği çocuğun din eğitiminde temel bir dayanak noktasıdır. Anne rehberliğinin din eğitimindeki önemi, çocuğun karakter gelişimi üzerinde de belirleyici bir etkiye sahiptir. Çocuk, anne aracılığıyla öğrendiği değerleri içselleştirir ve bu değerler onun kişilik yapısını etkiler. Bu nedenle, anne rehberliği, çocuğun güvenli bir temel oluşturmasına yardımcı olurken aynı zamanda onun dinî kimliğini inşa etmesine katkıda bulunur. Çocuk, annesi aracılığıyla değerlerle tanışır ve bu değerler onun hayatının temelini oluşturur. Annelik, sadece biyolojik bir rol değil, aynı zamanda çocuğa manevi rehberlik sağlayan bir misyonu da içerir. Bu sorumluluklar, çocuğun haklarına saygı gösterilmesini, onları hayata hazırlanmalarını sağlamayı içerir. Bu noktada, annenin çocuk üzerindeki etkisi ve sorumlulukları, genellikle çocukluk döneminde yoğunlaşır ve bu dönem, annenin çocuğuyla kurduğu bağın temelini oluşturur. Sonuç olarak anne rehberliği, çocuğun dinî değerleri anlamasına yardımcı olurken, ahlaki sorumlulukları öğrenmesini de destekler. Güvenli bir ortamda geçen çocukluk, çocuğun dinî kimliğini sağlam temeller üzerine inşa etmesine olanak tanımaktadır. Bu nedenle, anne rehberliği, çocuğun din eğitiminde vazgeçilmez bir rol oynamakta ve ona hayatının ilerleyen aşamalarında rehberlik edecek temel değerleri kazandırmaktadır. | - |
dc.description.abstract | In this research, the importance of maternal guidance in childhood religious education is discussed. Receiving religious education for children during childhood is an important factor that determines their moral values, belief system and compliance with social norms. The mother is the child's first teacher and role model. With the guidance they receive from the mother figure, children meet the world for the first time and learn basic life values. In this context, maternal guidance is a fundamental basis in the child's religious education. The importance of maternal guidance in religious education also has a decisive effect on the child's character development. The child internalizes the values he learned through the mother, and these values affect his personality structure. Therefore, maternal guidance helps the child create a secure foundation and also contributes to building his religious identity. The child is introduced to values through his mother, and these values form the basis of his life. Motherhood is not only a biological role, but also includes a mission to provide spiritual guidance to the child. These responsibilities include respecting the rights of the child and ensuring that they are prepared for life. At this point, the mother's influence and responsibilities on the child generally intensify during childhood, and this period forms the basis of the bond that the mother establishes with her child. As a result, maternal guidance helps the child understand religious values and also supports him in learning moral responsibilities. Childhood spent in a safe environment allows the child to build his religious identity on solid foundations. Therefore, maternal guidance plays an indispensable role in the child's religious education and provides him with the basic values that will guide him in the later stages of his life. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din eğitimi | - |
dc.subject | Anne rehberliği | - |
dc.subject | Çocuk | - |
dc.subject | Religious education | - |
dc.subject | Mother guidance | - |
dc.subject | Children | - |
dc.title | Çocukluk dönemi din eğitiminde anne rehberliğinin önemi | en_US |
dc.title.alternative | The ımportance of mother guidance in childhood religious education | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Project | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tuğba AYHAN 1.pdf | Tuğba AYHAN | 468.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.