Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57193
Title: Lise öğrencilerinin deizm ve ateizme dair İlgili bilgi düzeyleri ve yaklaşımları arasındaki ilişki
Authors: Demiraslan, Esra
Advisors: Şimşek, İsmail
Abstract: Deizmin ve ateizm düşüncesinin ortaya çıkmasında birçok etmen söz konusudur. Bu etmenlerin en önemlisi 17. yüzyıl Avrupa’sında Hristiyan din adamlarının insanların dini inançlarını sömürmeye karşılık bazı düşünürlerin verdiği tepkidir. Tüm dinleri, onların kutsal kitaplarını ve vahyi kabul etmeyen deizm, aklını kullanan herkesin Tanrının varlığını bulabileceği düşüncesini savunmaktadır. Onlara göre Tanrı evreni yaratmış ona mükemmel bir düzen koymuş ve ardından dünyadaki hiçbir şeye karılmamıştır. Bir felsefi düşünce tarzı olan deizm son yıllarda tekrardan daha çok dillendirilmeye başlanmış, özellikle ülkemizde gençler arasında yayıldığı iddia edilmiştir. Ülkemizdeki gençlerin İslam dininden uzaklaşarak, deisttik bir yaşam tarzını benimsedikleri iddia edilmiştir. 17. yüzyıl Avrupa’sında Hristiyan din adamlarının insanların dini inançlarını sömürmeye karşılık bazı kimseler ise Tanrı ile tüm bağlarını koparıp onun varlığını reddetme yolunu tercih etmişlerdi. Bu çalışmayla, Bursa’nın Gemlik ilçesindeki “Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde” öğrenim gören öğrencilerin deizm ve ateizm fikrine yöneliminin var olup olmadığı, yönelimi varsa bunun nedenleri ve öğrencileri etkileyen temel faktörlerin neler olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma giriş ve iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde problemin durumu, araştırmanın amacı, kapsam yer verilmiştir. Birinci bölümde çalışmamızla ilgili olan din, teizm, ateizm, deizm, kötülük problemi gibi kavramlara sırasıyla yer verilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın araştırma modeline, çalışmanın evren ve örneklemine, çalışmanın veri toplama araçlarına, kişisel bilgi anketine, çalışmamamızla bulgulara ve yorumlara yer verilmiştir.
There are many factors in the emergence of deism and atheism ideas. The most important of these factors is the reaction of some of the thoughts of Christian clergy in 17th century Europe to the exploitation of people's religious beliefs. Deism, which does not accept all religions, their holy books and revelation, defends the ideas that anyone who uses their minds can find the existence of God. According to them, God created the universe, put a perfect order in it, and then nothing was integrated and mixed. Deism, a style of economic thought, has begun to be voiced more in recent years, and it has been claimed that it has spread especially among young people. It has been claimed that young people are moving away from Islam and adopting a deistic lifestyle. In 17th century Europe, while Christian clergy exploited people's religious beliefs, some people chose to sever all ties with God and deny his existence. This study aims to determine whether the students studying at Roda Anatolian Imam Hatip High School in Bursa's Gemlik district are inclined towards the idea of deism and atheism, and if so, the reasons for this situation and the factors affecting the students. This study consists of an introduction and two parts. In the introduction section, the situation of the problem, the purpose of the research and the scope are included. In the first chapter, concepts such as religion, theism, atheism, deism, and the problem of evil, which are relevant to our study, are included respectively. In the second part, the research model of the study, the population and sample of the study, the data collection tools of the study, the personal information survey, our study, findings and comments are included.
URI: https://hdl.handle.net/11499/57193
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024 ESRA DEMİRSALAN TEZ.pdfEsra DEMİRASLAN1.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.