Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyol, Erdalen_US
dc.contributor.authorTunç, Erhanen_US
dc.date.accessioned2024-05-24T13:53:07Z-
dc.date.available2024-05-24T13:53:07Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57203-
dc.descriptionBu tez çalışması DESKİ Genel Müdürlüğü tarafından desteklenmiştiren_US
dc.description.abstractKentlerde en hayati konulardan birisi altyapının sorunsuz şekilde çalışmasıdır. Sorunsuz ve sürdürülebilir bir sistem için altyapıda kullanılan malzeme-bağlantı türünden jeolojik-jeoteknik özelliklere kadar birçok parametre önem taşımaktadır. Bu çalışmada altyapı hatlarındaki arıza sayıları ile jeolojik-jeoteknik özellikler arasındaki ilişki araştırılmıştır. Buna yönelik olarak Denizli kent merkezinde problemli zeminlerin yaygın olduğu on sekiz adet mahalle pilot bölge olarak seçilmiştir. İnceleme alanında bulunan ve cazibe ile çalışan sistemler araştırmaya dahil edilmiştir. Çalışma sahasında yağmur suyu ve atık su hatları ayrık sistem olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle zemin-arza ilişkisi her sistem için ayrı ayrı kurulmuştur. Zeminin taşıma gücü, kayma dalga hızı ve yeraltı su seviyesi dikkate alınmış ve veriler inceleme alanı içerisinde yer alan yüz bir adet jeoteknik sondajlardan elde edilmiştir. Jeoteknik veriler ile altyapı bilgi ve güzergahları coğrafi bilgi sisteminde sayısal olarak eşleştirilmiştir. Altyapı hatlarının üzerinde oluşan arızalar, lokasyon bilgileriyle birlikte sayısallaştırılmış ve sisteme entegre edilmiştir. Elde edilen veriler ve yapılan analizler, çalışma alanı içerisinde bulunan zeminlerin taşıma gücü, kesme dalgası hızı ve yeraltı su seviyesi ile altyapı hatlarındaki arıza sayıları arasında yakın ilişki olduğu ortaya koymaktadıren_US
dc.description.abstractOne of the most vital issues in cities is the smooth functioning of the infrastructure. Many parameters, from the type of material-connection used in the infrastructure to geological-geotechnical features, are important for a problem-free and sustainable system. In this study, the relationship between the number of pipeline malfunctions and geological-geotechnical features was investigated. For this purpose, eighteen neighborhoods in Denizli city center where problematic grounds are common were selected as pilot areas. The systems operating with gravity in the study area were included in the research. The rainwater and sewer pipelines in the study area are designed as a separate system. For this reason, the soil-malfunction relationship is established separately for each system. The bearing capacity and shear wave speed of the soil and groundwater level were taken into account and the field data were obtained from one hundred and one geotechnical drillings located in the study area. Geotechnical data and infrastructure information and routes are digitally matched in the geographic information system. The malfunctions occurring on infrastructure lines have been digitized with location information and integrated into the system. The results revealed that there is a close relationship between the bearing capacity, shear wave speed and groundwater level of the soils and the number of malfunctions at the infrastructure lines.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectatık suen_US
dc.subjectyağmur suyuen_US
dc.subjectzeminen_US
dc.subjectjeotekniken_US
dc.subjecttaşıma gücüen_US
dc.subjectkesme dalgası hızıen_US
dc.subjectyeraltı suyuen_US
dc.subjectarızaen_US
dc.subjectsewer pipelineen_US
dc.subjectrainwater pipelineen_US
dc.subjectsoilen_US
dc.subjectgeotechnicalen_US
dc.subjectbearing capacityen_US
dc.subjectshear wave velocityen_US
dc.subjectunderground wateren_US
dc.subjectbreakdownen_US
dc.titleDenizli altyapı hatlarında koruma sistemlerinin uygulanabilirliği ve sürdürülebilirliğien_US
dc.title.alternativePertinence and sustainability of protection systems in Denizli infrastructure linesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.grantfulltextembargo_20241115-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10490945.pdf
  Until 2024-11-15
7.99 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Tezlerin erisime acilmasi ve kisitlanmasi (Erhan TUNC).pdf
  Restricted Access
463.75 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.