Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57205
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖztürk, Erkan-
dc.contributor.authorSak, Ahmet Can-
dc.date.accessioned2024-05-26T17:20:29Z-
dc.date.available2024-05-26T17:20:29Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57205-
dc.description17.10.2024 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, dört tekerlekli ön akstan yönlendirmeli bir taşıta ait yönlendirme mekanizmasının tasarımı ve optimizasyon işlemi gerçekleştirilmiştir. Uygun tekerlek açılarının sağlanması için perisikloid yapıda bir mekanizma önerilmiştir. Optimizasyon çalışmalarında Ackermann yönlendirme hatası göz önünde bulundurularak, yönlendirme mekanizmasının izleyeceği kinematik veriler ile türetilen objektif fonksiyonlar minimize edilmiştir. Minimize işlemi, MATLAB ortamında genetik algoritma ile gerçekleştirilmiştir. MATLAB ortamında alt programlar kullanılarak özgün mekanizmanın oluşturacağı tekerlek açıları hesaplatılmıştır ve genetik algoritma ile optimizasyon işlemi gerçekleştirilmiştir. Yaygın olarak kullanılan kremayer pinyon mekanizması ve bu tez çalışmasında önerilen özgün perisikloid mekanizması için genetik optimizasyon işlemi yapılmıştır. Elde edilen optimum değerler yardımıyla yönlendirme mekanizmalarının ideal değerleri birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Ackermann yönlendirme hatası maksimum yönlendirme açılarında kremayer pinyon mekanizması için maksimum 10.55°, özgün yönlendirme mekanizması için maksimum 0.55° olacak şekilde hesaplatılmıştır. İdeal değerler dikkate alınarak Solidworks programında her iki yönlendirme mekanizmasının tasarımları gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışmalar ve geliştirilen optimizasyon algoritmaları yardımıyla ön akstan yönlendirmeye sahip dört tekerlekli bir taşıtın yönlendirme mekanizması tasarlanmıştır. Tasarlanan özgün yönlendirme mekanizması, yüksek konum hassasiyeti ve konum kararlılığı bakımından dar alanlarda hareket eden düşük hızlı taşıt sistemlerinde kullanılabilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the design and optimization of the steering mechanism of a four-wheeled front axle steering vehicle was carried out. A pericycloid structure mechanism has been proposed to ensure appropriate wheel angles. By considering the Ackermann guidance error in the optimization studies, the objective functions derived from the kinematic data to be followed by the guidance mechanism were minimized. The minimization process was carried out with a genetic algorithm in the MATLAB environment. The wheel angles created by the original mechanism were calculated using subprograms in the MATLAB environment and the optimization process was carried out with the genetic algorithm. Genetic optimization was performed for the commonly used rack and pinion mechanism and the unique pericycloid mechanism proposed in this thesis study. With the help of the optimum values obtained, the ideal values of the steering mechanisms were compared with each other. Ackermann steering error was calculated to be a maximum of 10.55° for the rack and pinion mechanism and a maximum of 0.55° for the original steering mechanism at maximum steering angles. Taking the ideal values into consideration, the designs of both steering mechanisms were carried out in the Solidworks program. With the help of the studies and optimization algorithms developed, the steering mechanism of a four-wheeled vehicle with front axle steering was designed. The designed unique guidance mechanism can be used in low-speed vehicle systems moving in narrow spaces due to its high position accuracy and position stability.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectOtomotiv Mühendisliğien_US
dc.subjectAutomotive Engineeringen_US
dc.titleAckermann prensibine yaklaşım sağlayan yönlendirme sistemi tasarımıen_US
dc.title.alternativeDesign of steering system approaching to the Ackermann principleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid860006en_US
dc.institutionauthorSak, Ahmet Can-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.