Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŞimşek, İsmail-
dc.contributor.authorBarda, Şeymaen_US
dc.date.accessioned2024-05-29T13:29:19Z-
dc.date.available2024-05-29T13:29:19Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57224-
dc.description.abstractKutsal bir varlığa inanan bireyler aile, eğitim, çevre gibi faktörlerin etkisiyle zihinlerinde bir Tanrı algısı oluşturmakta ve ona inanmaktadır. Birçok kimse inandıkları bu varlığın affedici ve merhametli olma niteliğini öne çıkarırken birçoğu da daha çok onun cezalandırıcı yönünü ön plana çıkarmaktadır. Tanrı’yı bu şekilde nitelemenin temelinde niteleyen kişinin psikolojik ve sosyolojik durumu, çevre, eğitim, gelişim dönemleri gibi pek çok etken yatmaktadır. Birey yaşamı boyunca çocukluk döneminden yaşlılık dönemine kadar farklı gelişim dönemlerinde farklı Tanrı algısına sahip olabilmekte ve bireyin hem dini davranışları hem de sosyal ve bireysel hayatı bu algıdan doğrudan etkilenmektedir. Özellikle bireyin soyut düşünme becerisini kazanmaya başlamasıyla birlikte bu algıda önemli değişiklikler meydana gelmektedir. Bu değişikliğin en önemli unsurlardan birisi içerisinde yaşanılan dönemin etkisidir. Bu bağlamda ergenlik dönemi de bireyin kimlik arayışında olup kişiliğini yeniden oluşturduğu bir süreçtir. Bu süreçte bireyler o zamana kadar sahip oldukları pek çok düşünce, değer ya da otoriteyle çatışmaya girmekte ve bu çatışmadan en çok etkilenen konulardan biri de bireyin dini inancı ve Tanrı algısı olmaktadır. Ergenlik sürecinde olan bireylerin bu dönemde Tanrı tasavvuruyla ilgili yaşadıkları sorgulamalar, kendi kimliklerini bulmalarına ve toplumlarına daha derinlemesine bağlanmalarına katkı sağlar. Bu çalışma, ergenlik sürecindeki ortaöğretim öğrencilerinin nasıl bir Tanrı algısına sahip olduklarını fark etmek ve bu sürecin genç bireyler üzerindeki etkilerini anlamaya çalışmak amacıyla yapılmaktadır.-
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasavvur-
dc.subjectTanrı tasavvuru-
dc.subjectTanrı algısı-
dc.subjectErgenlik dönemi-
dc.subjectConception-
dc.subjectConception of god-
dc.subjectPerception of god-
dc.subjectAdolescence-
dc.subjectIndividuals who believe in a sacred being create a perception of God in their minds under the influence of factors such as family, education and environment and believe in it. While many people emphasize the forgiving and merciful nature of this being they believe in, many others emphasize its punitive aspect. The basis for describing God in this way lies in many factors such as the psychological and sociological state of the person who describes Him, the environment, education, and developmental periods. An individual may have a different perception of God in different developmental periods throughout his life, from childhood to old age, and both the individual's religious behavior and social and individual life are directly affected by this perception. Significant changes occur in this perception, especially as the individual begins to acquire abstract thinking skills. One of the most important factors of this change is the effect of the period in which we live. In this context, adolescence is a process in which the individual searches for identity and re-establishes his personality. In this process, individuals come into conflict with many of the thoughts, values or authorities they have had until then, and one of the issues most affected by this conflict is the individual's religious belief and perception of God. The questions that individuals experience during adolescence regarding their vision of God contribute to them finding their own identities and connecting more deeply to their society. This study is carried out to realize what kind of perception of God secondary school students have during adolescence and to try to understand the effects of this process on young individuals-
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinde tanrı tasavvuru (Denizli örneği)en_US
dc.title.alternativeImagination of god in secondary school students (Denizli province example)-
dc.typeProjecten_US
dc.departmentPamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü-
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeProject-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şeyma Barda Bitirme Projesi.pdfŞeyma BARDA1.34 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.