Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57233
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kafalı, Hasan | - |
dc.contributor.author | Zeybek, Ayşe | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-30T13:06:09Z | - |
dc.date.available | 2024-05-30T13:06:09Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57233 | - |
dc.description.abstract | Hukuk, bilgi, varlık ve bilhassa ahlaki alana verdiği zararlar sebebiyle sosyal medyayı hayatımızdan tamamen çıkarmak mümkün olmayacağı gibi tutarlı ve doğru bir yaklaşım da olmayacaktır. Bu sebeple sosyal medyanın zararlarından uzak tutacak kuvvetli bir bilincin oluşması elzemdir. Bilhassa, Rabbimizin tüm zaman ve mekanlarda bizimle beraber olduğunun bilinciyle oluşan bir otokontrol sistemini geliştirmek; gerçek dünyadan kopmadan, sosyal medya ve teknolojiye mahkum olmadan asil bir duruş kuşanmak lazımdır. Aksi takdirde çağımız insanı zaman ve zemin bilincinden uzaklaşıp yeryüzü gerçeğini ve sorumluluğunu unutması tehlikesi ile karşı karşıyadır. Hayata uyumlanabilecek sürekli, yapıcı ve gerçekçi bir eğitim, rehberlik ve bilgilendirme faaliyeti sonucunda etkili bir farkındalık, manalı bir idrak, ideal bir bilinç ile sosyal medya kullanımı olması gereken fonksiyon ve seviyeye ulaşmalıdır. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teknoloji ve sosyal medya bağımlılığı | - |
dc.subject | Telefon | - |
dc.subject | Bilgisayar | - |
dc.subject | Ekran | - |
dc.subject | Ağ | - |
dc.subject | İnternet | - |
dc.subject | Dijital | - |
dc.subject | Sanal | - |
dc.subject | e-posta | - |
dc.subject | Mesaj | - |
dc.subject | Technology and social media addiction | - |
dc.subject | Phone | - |
dc.subject | Computer | - |
dc.subject | Screen | - |
dc.subject | Network | - |
dc.subject | Digital | - |
dc.subject | Virtual | - |
dc.subject | Message | - |
dc.subject | It will not be possible to completely remove social media from our lives due to the damage it causes to law, information, wealth and especially the moral sphere, and it will not be a consistent and correct approach. For this reason, it is essential to create a strong awareness that will keep us away from the harms of social media. In particular, to develop a self-control system that consists of the awareness that our Lord is with us at all times and places; It is necessary to adopt a noble stance without breaking away from the real world and without being confined to social media and technology. Otherwise, modern people face the danger of moving away from the awareness of time and place and forgetting the reality and responsibility of the earth. As a result of continuous, constructive and realistic education, guidance and information activities that can be adapted to life, effective awareness, meaningful perception, ideal consciousness and social media use should reach the required function and level. | - |
dc.title | Teknoloji ve sosyal medya bağımlılığı ile mücadelede manevi destek ve rehberlik imkanları | en_US |
dc.title.alternative | Moral support and guidance opportunities in the fight against social media addiction | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Project | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ayşe ZEYBEK TYL.pdf | Ayşe ZEYBEK | 822.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.