Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57244
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Şimşek, İsmail | - |
dc.contributor.author | Börü, Sevgi | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T08:27:43Z | - |
dc.date.available | 2024-05-31T08:27:43Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57244 | - |
dc.description.abstract | Hz. Muhammed (sav) Allah tarafından örnek gösterilmiş, O'nun söz, fiil, ve vasıfları dinin referansları kabul edilerek "sünnet" adını almıştır. O'nun 23 yıllık Peygamberlik yaşamı sünnetin meydana geldiği zamanları oluşturur. Bundan dolayı Hz. Peygamber (sav)'in yaşamındaki evrensel ilkeler ve kuralların doğru saptanarak sünnete esas oluşturulması oldukça önemlidir. Ayetlerle güçlendirilmiş her nebevi evrensel ilke "sünnet" kavramında tezahür eder. Bu bağlamda "Peygamber Tasavvuru" Sünnet'i, "Sünnet" de Peygamber Tasavvurunu etkiler. İnsanın gelişim dönemleri dikkate alındığında çocukluk, ergenlik, yaşlılık dönemlerinde bireylerin Peygamber tasavvurlarında farklılıklar görülmektedir. Sünnet kavramıyla örtüşmeyen ve Kur’an-ı Kerim ile bağlantı kuramamış bir nesil elbette Hz. Peygamber’in tasavvurunu yanlış anlayacaktır. Eğitim sürecinden geçen çocukların Hz. Peygamber’i rol model almaları bu bağlamda Hz. Peygamber (sav)'in güzel hayatının daha iyi anlaşılması için Bingöl ili İmam Hatip Liselerinde gençlerin Peygamber Tasavvurunu nasıl oluşturduklarını ele alıp inceledik. Çalışmamız üç bölümden oluşmakta, ilk bölümde araştırmanın konusu ve önemini içeren bilgiler ele alınmıştır. İkinci bölümünde kurumsal çerçeve bağlamında Peygamberliğe dair bilgiler anlatılmış. Üçüncü bölümde de verilerin analizi doğrultusunda öğrencilerimize uyguladığımız anket sonuçları değerlendirilmiştir | - |
dc.description.abstract | Prophet Muhammad (peace be upon him) was shown as an example by Allah, and his words, deeds, and attributes were accepted as the references of the religion and were called "Sunnah". His 23 years of Prophetic life constitute the time when the Sunnah was formed. Therefore, it is very important that the universal principles and rules in the life of the Prophet (PBUH) are correctly identified to form the basis of the Sunnah. Every Prophetic universal principle reinforced by Verses is manifested in the concept of "Sunnah". In this context, "Prophet Conception" affects Sunnah and "Sunnah" affects Prophet Conception. Considering the developmental periods of human beings; there are differences in individuals' conceptions of the Prophet during childhood, adolescence and old age. A generation that does not overlap with the concept of Sunnah and cannot establish a connection with the Holy Qur'an will of course misunderstand the Prophet's vision. In this context, in order to better understand the beautiful life of the Prophet (PBUH). In this context, we have examined how young people in Imam Hatip High Schools in Bingöl province have formed the Prophet's Conception. Our study consists of three parts. In the first part, information about the subject and importance of the research is discussed. In the second part, information about Prophethood in the context of the institutional framework was explained. In the third part, the results of the questionnaire we applied to our students in line with the analysis of the data were evaluated. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Peygamber | - |
dc.subject | Nebi | - |
dc.subject | Sünnet | - |
dc.subject | Hadis | - |
dc.subject | Tasavvur | - |
dc.subject | Res'ul | - |
dc.subject | Kur'an | - |
dc.subject | Örneklik | - |
dc.subject | İmam hatip lisesi | - |
dc.subject | Bingöl | - |
dc.subject | Anket | - |
dc.subject | Prophet | - |
dc.subject | Nabi | - |
dc.subject | Sunnah | - |
dc.subject | Hadith | - |
dc.subject | Conception | - |
dc.subject | Rasul | - |
dc.subject | Qur'an | - |
dc.subject | Exemplary | - |
dc.subject | Imam hatip high school | - |
dc.subject | Bingöl | - |
dc.subject | Survey | - |
dc.title | İmam hatip liselerinde peygamber tasavvuru (Bingöl örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Prophet conception in imam hatip high schools (Bingöl sample) | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Project | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sevgi BÖRÜ.pdf | Sevgi BÖRÜ | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.