Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57338
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOlgun, Çağatay-
dc.date.accessioned2024-06-01T09:11:09Z-
dc.date.available2024-06-01T09:11:09Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1309-9302-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48146/odusobiad.1250650-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1227690-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57338-
dc.description.abstractTürk resim sanatı, Cumhuriyet’in ilanından sonra dinamik bir gelişim evresine girer. Sanatsal tartışmalar ve eleştirel yaklaşımlar bu gelişim doğrultusunda yeni boyutlar kazanır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ulusal sanat yaratma çabaları ve cumhuriyet ideolojisini destekleyici mahiyetteki etkinlikler üzerine yapılan tartışmalar, dönemin sanatsal perspektifini açıklar niteliktedir. Öte yandan, 20.yy başlarında Avrupa’da doğan yeni akımlar da bu tartışmalar içerisinde sıkça konu edinilir. Türkiye’de modern sanata ilişkin düşünsel tartışmaların ivme kazanması ise 1930’lu yıllarda başlar. Bu dönemde, Türk resim sanatı tarihi içerisinde öncü roller üstlenmiş iki sanatçı topluluğu, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği ve d Grubu, Cumhuriyet ilke ve devrimleri paralelinde önemli faaliyetlerde bulunur. Batılı biçimleri deneme ve yayma anlayışı bu sürecin doğal bir sonucu olarak sanatçıların tuvallerinde hissedilir. Sanatçılar, biçimsel açıdan yeni ve zengin denemelerinde, modern sanatın yapısal boyutlarını keşfeder. Kamuoyunda modern sanat algısı, bu süreci yönlendiren başat etkendir. Dolayısıyla, Türk resim sanatı ile ilişkili gelişmelerin kavranması açısından, 1930’lu yıllarda modernizme ilişkin eleştirel yaklaşımların değerlendirilmesi büyük bir öneme sahiptir. Türk kamuoyunda modernizm olgusunun ele alınışı, resim sanatında günümüze kadar gelen başat tartışmalara ışık tutmaktadır. Bu değerlendirme kapsamında dönemin düşünsel boyutu ve sanatsal etkinliklere karşı yöneltilen eleştiriler, süreci okumamız noktasında birincil kaynak durumundadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOrdu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title1930’lu yıllarda Türk resim sanatında Modernizm algısıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.48146/odusobiad.1250650-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1227690en_US
dc.institutionauthorOlgun, Çağatay-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (18).pdf270.68 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.