Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYalçın, Mehmet-
dc.contributor.authorKaraman, Sebahattin-
dc.date.accessioned2024-06-01T09:11:10Z-
dc.date.available2024-06-01T09:11:10Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1304-7590-
dc.identifier.issn2548-0871-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.1314639-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1230523-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57350-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, geleceğin en önemli gezgin demografisi olarak görülen Z kuşağının seyahat nedenleri ile kişilik özelliklerinin belirlenerek, kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi ilişkisinde seyahat motivasyonlarının aracılık rolünün tespit edilmesidir. Araştırmada 18-22 yaş aralığında Denizli ilinde öğrenim gören 577 bireyden anket uygulaması ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine tabi tutularak değişkenlerin durumu aracılık analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda araştırma kapmasında yer alan Z kuşağı bireylerinin en önemli seyahat motivasyonlarının arkadaşları ile iyi vakit geçirmek ve zihinsel olarak rahatlamak; en düşük seyahat motivasyonunun ise yeteneklerini göstermek olduğu görülmektedir. Ayrıca Z kuşağı bireylerinin çoğunlukla dışadönük, tutarlı ve duygusal dengesiz kişilik tiplerine sahip olduğu da tespit edilmiştir. Seyahat motivasyonlarının kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi arasındaki ilişkide ise seyahat motivasyonlarının tam aracılık rolü saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleZ kuşağı tüketicilerin kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi arasındaki ilişkide seyahat motivasyonlarının etkisi: Denizli örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.24010/soid.1314639-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1230523en_US
dc.institutionauthorYalçın, Mehmet-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept30.04. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Z kuşağı tüketicilerin kişilik özellikleri.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.