Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57367
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Şimşek, İsmail | - |
dc.contributor.author | Yücel, Elif | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-06-03T12:03:37Z | - |
dc.date.available | 2024-06-03T12:03:37Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57367 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ortaokul ve lise öğrencileri arasında ateizm ve deizmin yayılmasına bağlı olarak öğrencileri söz konusu inançlara götüren inanç eksenli soru ve sorunların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri tarafından tespiti ve öğretmenlerin de bu soru ve sorunlar karşısında vermiş oldukları cevapların, tutum ve davranışların irdelenmesi ve incelenmesi amaçlanmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın konusuna, amacına, önemine, yöntemine, kapsam ve sınırlılıklarına ve kullanılan materyallere yer verilmiştir. Birinci bölümde ateizm kavramı, ateizmin tarihsel süreci, deizm kavramı ve deizmin tarihsel seyri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise ateizm ve deizmle ilgili öğretmenler tarafından tespit edilen sorular ve bu sorulara öğretmenlerin verdiği cevaplar nitel analiz yöntemiyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma neticesinde, ortaokul öğrencilerinden ziyade lise öğrencilerinin ateizm ve deizmi duyduğu, bir kısmının felsefe veya din derslerinden, bir kısmının sosyal medya, internet, basın yayın organlarından (dergi, kitap vb.) ve sosyo-kültürel çevrelerinden bu kavramları görüp öğrendikleri sonucuna ulaşılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin yeterli ve yetkin dini bilgi ve anlayışa sahip olması ve araştırma, öğrenme, bilgilendirme şuuruyla hareket etmesi gerektiği anlaşılmıştır. Bahsi geçen öğretmenlerin ateizm, deizm ve benzeri türdeki çeşitli inançların öğrencilerin zihninde oluşturduğu soru ve sorunlar karşısında donanımlı olmaları ve doyurucu ve tatmin edici cevaplar üretmeleri gerektiği görülmüştür. | - |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to identify the belief-based questions and problems that lead students to these beliefs due to the spread of atheism and deism among secondary school and high school students by Religious Culture and Moral Knowledge teachers and to examine and analyze the answers, attitudes and behaviors of teachers and teachers in the face of these questions and problems. In the introduction section, the subject, purpose, importance, method, scope and limitations of the research and the materials used are included. In the first chapter, information is given about the concept of atheism, the historical process of atheism, the concept of deism and the historical course of deism. In the second part, the questions determined by the teachers about atheism and deism and the answers given by the teachers to these questions were evaluated and interpreted using the qualitative analysis method. As a result of the research, it was concluded that high school students, rather than secondary school students, hear about atheism and deism, some of them learn about these concepts from philosophy or religion courses, some of them from social media, internet, media (magazines, books, etc.) and socio-cultural environments. It has been understood that Religious Culture and Ethics teachers should have sufficient and competent religious knowledge and understanding and act with the awareness of research, learning and informing. It has been observed that the teachers in question should be equipped to face the questions and problems created by atheism, deism and similar beliefs in the minds of the students and should produce satisfying and satisfying answers. | - |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din felsefesi | - |
dc.subject | Ateizm | - |
dc.subject | Deizm | - |
dc.subject | Din | - |
dc.subject | Philosophy of religion | - |
dc.subject | Ateism | - |
dc.subject | Deism | - |
dc.subject | Religion | - |
dc.title | Öğrenci̇lerin Ateizm ve Deizm'le ilgili sorduğu sorular ve sorulara din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin verdi̇ği cevapların değerlendirilmesi̇ | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the questions asked by students about atheism and deism and the answers given by religious culture and ethics teachers to these questions | - |
dc.type | Project | en_US |
dc.department | Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsü | - |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Project | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ÖĞRENCİLERİN ATEİZM VE DEİZM’LE İLGİLİ SORDUĞU SORULAR VE BU SORULARA DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİS.pdf | ELİF YÜCEL | 3.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.