Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.contributor.authorGökmen, Sevinçen_US
dc.date.accessioned2024-07-03T13:10:35Z-
dc.date.available2024-07-03T13:10:35Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57521-
dc.description.abstractDijital yeterlilik, bireylerin dijital teknolojileri etkili bir şekilde kullanma, anlama ve bu teknolojilerle etkileşimde bulunma yeteneğini ifade etmektedir. Dijital yeterlilik, günümüzde iş dünyasında, eğitimde, iletişimde ve sosyal yaşamda önemli bir rol oynamaktadır. Hızla değişen teknolojik ortamda, bireylerin bu yeterliliklere sahip olmaları, daha etkili ve verimli bir şekilde bilgiye ulaşmalarını, iletişim kurmalarını ve çeşitli problemleri çözmelerini sağlamaktadır. Toplumsal cinsiyet algısı ise bireylerin toplumlarındaki cinsiyet rolleri, beklentileri ve normlarıyla ilgili bilincini ifade etmektedir. Bu algılar, bir toplumda kadınlar ve erkekler arasındaki rollerin, sorumlulukların, davranışların ve beklentilerin nasıl tanımlandığını şekillendirmektedir. Çağımızda eğitimde dijital teknolojilerin giderek artan önemi ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin sürdürülmesi, öğretmenlerin dijital beceri düzeyleri ile bu eşitsizlikler arasındaki potansiyel ilişkilerin üzerinde durmayı gerektirmektedir. Bu tez, öğretmenlerin dijital yeterlilik düzeyleri ile toplumsal cinsiyet algısı arasındaki ilişkiyi anlamaya odaklanmaktadır. Çalışma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir kombinasyonunu kullanarak, öğretmenlerin dijital yeterlilik düzeylerini belirlemek ve toplumsal cinsiyet algıları ile bu yeterlilikler arasındaki ilişkiyi analiz etmektedir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde dijital yeterlilik ile ilgili literatür çalışması yapılmıştır. İkinci bölümde toplumsal cinsiyet algısı ile ilgili literatür çalışması yapılmıştır. Son bölümde ise anket uygulaması süreçleri ve bulguları açıklanmıştır. Çalışmanın tezi; eğitimde dijital beceri gelişimi stratejilerinin, toplumsal cinsiyet eşitsizlikleriyle mücadelede etkili bir araç olabileceğidir.en_US
dc.description.abstractDigital competence refers to the ability of individuals to use, understand and interact with digital technologies effectively. Digital competence plays an important role in the business world, education, communication and social life today. In a rapidly changing technological environment, the possession of these competencies by individuals enables them to access information, communicate and solve various problems in a more effective and efficient way. On the other hand, gender perception expresses the awareness of individuals about gender roles, expectations and norms in their societies. These perceptions shape how the roles, responsibilities, behaviors and expectations between women and men are deciphered in a society. The increasing importance of digital technologies in education and the deceleration of gender inequalities in our age require to focus on the potential relationships between teachers' digital skill levels and these inequalities. This thesis focuses on understanding the relationship between teachers' digital deciency levels and gender perception. The study uses a combination of qualitative and quantitative research methods to determine the digital competence levels of teachers and to analyze the relationship between gender perceptions and these deciencies. The study consists of three parts. In the first part, a literature study on digital competence was conducted. In the second part, a literature study on gender perception was conducted. In the last section, the survey application processes and findings are explained. The thesis of the study is that digital skill development strategies in education can be an effective tool in combating gender inequalities.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectDijital Yeterliliken_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyeten_US
dc.subjectAlgı İncelemeen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectDigital Competenceen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectExaminationen_US
dc.titleÖğretmenlerin dijital yeterlilikleri ile toplumsal cinsiyet algısı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relationship between social and gender perception of teachers' digital competenceen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sevinç GÖKMEN.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.