Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57522
Title: | Köy enstitülerinin finansmanı ve ekonomik kalkınmadaki rolü | Authors: | Obuz, Birol | Advisors: | Tuzcu, Gökhan | Keywords: | Köy enstitüleri Eğitim ekonomisi Yönetim Kalkınma |
Abstract: | Bu araştırma betimseldir, yazılı kaynaklara ve köy enstitülerinden mezun olanların düşüncelerine göre yapılan nitelikli yapıda gerçekleştirilmiştir. Doküman Analizi tekniği kullanılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler şöyle özetlenebilir: Köy Enstitüleri, köylüyü köyden sonra TBMM’ye varana dek yurttaş haline dönüştürme, Cumhuriyet vatandaşı bilincini uyandırma ve de geliştirme, çocuğu mesleğe ve yüksek öğretime hazır hale getirme, eğitimde fırsat ile olanak eşitliği sağlayabilme, eğitimi ülke ekonomisinin kalkınmasına katma, eğitimi ülkenin demokratikleşmesine katma, ülke genelinde bilgi ve beceri sahibi insan yaratma, donanımlı köyler yaratma, parasız ve karma eğitim, zorluklar aşma yetki ve sorumluluğuna sahip insan yetiştirme, ilkeli ve ülkülü insanlar yetiştirme üzerine kurulmuştur. Köy Enstitülerinin yapısını meydana getiren yasalar oldukça fazladır, zaman ve koşullara göre gerekli yasa değişikliği yapılmıştır. Eğitim programları ülke kalkınmasına, nitelikli insan yetiştirmeye uygundur, okulların yönetimi o günün şartlarına göre hem ileri hem de demokratiktir, köy enstitülerinde çalışan yönetici ile öğretmenlerin kaliteleri kanunlar ile ve günün koşullarına göre belirlenmektedir. Öğrenciler köyden alınıp - köye verilmektedir, derslerin dağılımları ile programları ülkenin gereksinim duymuş olduğu ekonomik yapıya uygun insan yetiştirmek için yeterlidir. Öğretmenlik uygulaması (staj) vardır ve mezunları yükseköğrenim görme olanağına sahiptir. Köy enstitüleri, ilk olarak bir öğretmen yetiştirmeyle başlamış, kültür ve sanat faaliyetlerin vakit ayrılmış, eğitim iş içinde yapılmış (yalnızca teorik değil), üretimin artığı köylerin canlanmış, ülkemiz tarihinde ilk kez köy çocuklarının gelişimi ve pozitif ayrımcılık olmuş, imece ismi ile bilinen katılımlı ve tüm insanların yardım ile desteğinin alınıp, başarının ve bunun yanında başarısızlığın tüm insanlara ait olduğu modeli yaşanmış, dikiş-nakış-biçki-arıcılık-tarım vb uygulamalar yaşama geçirilmiştir. Tatil ve iş planlaması yapılmış, teknik araç-gereçler geliştirilmiş, merkezden çevreye ve yakından uzağa prensibi ile eğitim yapılmış, esnek, tam katılımlı vii eğitim süreci uygulanmıştır. Köy enstitülerinde “kendi kendine yetme” ilkesi ve gerektiğinde “imece” sistemi uygulanmıştır (katılımcılık ruhu üst düzeydedir). Köy enstitüleri sistemi laiktir, bilimseldir, demokratik ve samimi davranışlar vardır. Eleştiri ve özeleştiri mekanizmasının yanında teşekkür ve ödül de vardır. Kişisel düşünmeyen, kolektif (ortaklık) bilince sahip, yaratıcılığı geliştirmeye çalışan, sorumluluklarının farkında olan, üretken, kendine güvenen, eleştirel akıl yürütebilen, araştırmacı, kendi özvarlığına yabancı haline gelmemiş kişiler yetiştirilmeye çalışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/57522 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Birol OBUZ Proje.pdf | 815.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.