Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Fatma-
dc.contributor.authorKorucu, Emineen_US
dc.date.accessioned2024-07-10T11:13:33Z-
dc.date.available2024-07-10T11:13:33Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57529-
dc.description.abstractBu araştırmada temel eğitim okullarında görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nicel ve tarama modelinde yapılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle 432 okul yöneticisi ve öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeyleri teknoloji bilgisi (TB )boyutunda “Yüksek”, iken diğer boyutlarda ve genel teknolojik pedagojik alan bilgisi (GTPAB) düzeylerinin “Çok yüksek” düzeyde olduğu görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algılarının bazı boyutlarda ve genel olarak cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, kademe ve kariyer durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin cinsiyetlerine göre bütün boyutlarda ve genel olarak kadınlara göre erkeklerin daha yüksek ortalamalara sahip oldukları görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin yaşa göre bütün boyutlarda ve genel olarak en yüksek düzey 46-50 yaş grubunda iken en düşük düzeyin ise 51 yaş ve üstündekilerde olduğu görülmektedir. Teknopedagojik alan bilgileri algı düzeylerinin kıdeme göre bütün boyutlarda ve genel olarak görülen en yüksek düzey 26 yıl ve üstünde kıdemi olanlarda iken en düşük düzey 11-20 yıl kıdemlilerde olduğu görülmüştür. Medeni duruma göre okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin AB boyutunda, PB boyutunda, PAB boyutunda, TPAB boyutunda ve GTPAB düzeyinde evlilere göre bekar okul yöneticileri ve öğretmenlerin ortalamalarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin eğitim düzeyine göre lisansüstü mezunu okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerinin teknoloji bilgisi boyutunda lisans mezunlarından daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin kademelerine göre TB boyutunda, TPB boyutunda, TAB boyutunda ve GTPAB düzeyinde en yüksek ortalamaların okulöncesi kademelerine çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlere ait olduğu görülürken en düşük ise ortaokullarda çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlere ait olduğu görülmüştür. Kariyer düzeylerine göre okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgilerine yönelik algı düzeylerinin PB boyutunda başöğretmenlerin uzman öğretmenlerden daha yüksek pedagoji bilgisine sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectteknopedagojiken_US
dc.subjectalan bilgisien_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleYönetici ve öğretmenlerin teknopedagojik alan bilgisi düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.deptPamukkale Üniversitesi-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emine KORUCU.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.