Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57531
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Süral, Serhat | - |
dc.contributor.author | Yeniay, Asya Fatma | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T12:46:16Z | - |
dc.date.available | 2024-07-11T12:46:16Z | - |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57531 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş doyumuna ilişkin görüşleri ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde ve nitel olarak yapılmıştır. Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde resmi ilkokullarda çalışan 20 yönetici ve öğretmenden görüşleri alınmıştır. Araştırmada içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili çalışma şartlarını büyük ölçüde yorucu ve şartları ağır olarak değerlendirmektedirler. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili yönetim ile ilgili şartları büyük oranda iyi olarak gördükleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte yönetim şartlarının geliştirilmesi ve yeterli olmadığı yönünde yönetici ve öğretmen görüşleri de bildirilmiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili ücret ve gelirlerle ilgili olarak tamamına yakınının düşük olduğu şeklinde görüş bildirdiği görülmüştür. Yaptığı işle ilgili terfi ve kariyer olanaklarını okul yöneticileri ve öğretmenlerin terfi ve kariyer olanaklarını yetersiz görmektedirler. Bunun yanında yok ve yeterli şeklinde belirten çok az okul yöneticisi ve öğretmen bulunmaktadır. Yaptıkları işin takdir ve başarı sağlamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin yarıya yakın kısmının yeterli olmadığı yönünde görüş bildirirken bir kısmı adil olmadığı şeklinde ve bir kısmı da iyi olarak nitelemektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili sosyal ilişkilerinin büyük kısmı çok iyi olarak nitelemiştir. Bunun yanında sosyal ilişkileri sınırlı ve zayıf olarak gören öğretmenler de bulunmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili potansiyelini gerçekleştirmeye ilişkin görüşlerinin büyük ölçüde gerçekleştirmediği şeklinde bildirilmiştir. Bununla birlikte desteklenmesi gerektiği ve bunun mümkün olduğu şeklinde görüşler de mevcuttur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş doyumu | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.subject | öğretmen | en_US |
dc.subject | okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | potansiyel | en_US |
dc.subject | terfi | en_US |
dc.subject | ücret | en_US |
dc.title | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş doyumuna ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Asya Fatma YENİAY Proje.pdf | 971.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.