Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57531
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSüral, Serhat-
dc.contributor.authorYeniay, Asya Fatmaen_US
dc.date.accessioned2024-07-11T12:46:16Z-
dc.date.available2024-07-11T12:46:16Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57531-
dc.description.abstractBu araştırma okul yöneticileri ve öğretmenlerin iş doyumuna ilişkin görüşleri ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde ve nitel olarak yapılmıştır. Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde resmi ilkokullarda çalışan 20 yönetici ve öğretmenden görüşleri alınmıştır. Araştırmada içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili çalışma şartlarını büyük ölçüde yorucu ve şartları ağır olarak değerlendirmektedirler. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili yönetim ile ilgili şartları büyük oranda iyi olarak gördükleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte yönetim şartlarının geliştirilmesi ve yeterli olmadığı yönünde yönetici ve öğretmen görüşleri de bildirilmiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili ücret ve gelirlerle ilgili olarak tamamına yakınının düşük olduğu şeklinde görüş bildirdiği görülmüştür. Yaptığı işle ilgili terfi ve kariyer olanaklarını okul yöneticileri ve öğretmenlerin terfi ve kariyer olanaklarını yetersiz görmektedirler. Bunun yanında yok ve yeterli şeklinde belirten çok az okul yöneticisi ve öğretmen bulunmaktadır. Yaptıkları işin takdir ve başarı sağlamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin yarıya yakın kısmının yeterli olmadığı yönünde görüş bildirirken bir kısmı adil olmadığı şeklinde ve bir kısmı da iyi olarak nitelemektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili sosyal ilişkilerinin büyük kısmı çok iyi olarak nitelemiştir. Bunun yanında sosyal ilişkileri sınırlı ve zayıf olarak gören öğretmenler de bulunmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin yaptığı işle ilgili potansiyelini gerçekleştirmeye ilişkin görüşlerinin büyük ölçüde gerçekleştirmediği şeklinde bildirilmiştir. Bununla birlikte desteklenmesi gerektiği ve bunun mümkün olduğu şeklinde görüşler de mevcuttur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş doyumuen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticisien_US
dc.subjectpotansiyelen_US
dc.subjectterfien_US
dc.subjectücreten_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin iş doyumuna ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.deptPamukkale Üniversitesi-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Asya Fatma YENİAY Proje.pdf971.26 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.