Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57669
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Harmandar Ergül, Dilara | - |
dc.contributor.author | Arıkan, Arzu | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-28T17:18:26Z | - |
dc.date.available | 2024-07-28T17:18:26Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.1462573 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1248902 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57669 | - |
dc.description.abstract | Her çocuk ev ortamında farklı deneyimler yaşamakta ve erken okuryazarlık becerilerini aynı oranda geliştirme imkânı bulamamaktadır. Bu araştırmada da özellikle dezavantajlı koşullarda yaşayan çocukların sorunlarından hareketle alt sosyoekonomik katmandan ailelerin çocuklarına sundukları ev erken okuryazarlık deneyimlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, ilk yazarın yüksek lisans tezi kapsamında elde ettiği veri setinden faydalanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 5-6 yaş çocuğu olan 286 ebeveyn oluşturmuştur. Araştırma verileri Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu ile toplanmıştır. Veri analizinde t-testi, Mann-Whitney U testi ve ANOVA testlerine başvurulmuştur. Bulgular alt sosyoekonomik katmanda çocuklarına zengin deneyim sunan ailelerin sayıca sınırlı kaldığını, sesbilgisel ve yazı farkındalığı boyutunda orta düzeyde; okuma, yazma ve birlikte kitap okuma boyutlarında yetersiz deneyim sunduklarını göstermiştir. Ebeveynlerin eğitim düzeyleri ve çocukların okul öncesi eğitim süreleri arttıkça ailelerin okuma ve birlikte kitap okuma boyutlarında sundukları deneyimler artmıştır. Yazma deneyimleri kız çocuğu olan ailelerin lehine, sesbilgisel/yazı farkındalığı ise okul öncesi eğitim süresine göre farklılaşmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Alt sosyoekonomik bağlamda ailelerin sundukları ev erken okuryazarlık deneyimlerinin betimlenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 530 | en_US |
dc.identifier.endpage | 548 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.1462573 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1248902 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 33.01. Child Care and Youth Services | - |
Appears in Collections: | Kale Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (61).pdf | 749.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.