Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErgün, Hüsnü-
dc.contributor.authorErgün, Ayşen-
dc.date.accessioned2024-09-08T11:23:08Z-
dc.date.available2024-09-08T11:23:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1308-8963-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.51460/baebd.1442714-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1233124-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57839-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye kaynaklı uluslararası dergilerde yayınlanan uzaktan eğitim çalışmalarının incelenmesidir. Bu amaçla, Scopus indeksinde taranan uluslararası dergilerde yayınlanan ve Türkiye’de yapılan uzaktan eğitimle ilgili çalışmalar, bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmaların seçiminde Türkiye kaynaklı olması, uzaktan eğitimle ilgili olması ve makale kategorisinde bulunması dikkate alınmıştır. Scopus veri tabanı kullanılarak yapılan tanımlamada 1716 dokümana ulaşılmış, editör yazıları, kitap bölümleri hariç tutulmuş, dergilerdeki İngilizce ve Türkçe yayınlardan sadece açık erişimi olanlar incelenmiştir. Bu şekilde analize dâhil edilen 568 makaleye ulaşılmıştır. Covid-19 salgını uzaktan eğitim araştırmalarını olumlu yönde etkilediği, yayınların Türkiye kaynaklı “Turkish Online Journal Of Distance Education” dergisinde yoğunlaştığı, Anadolu Üniversitesi ile Sakarya Üniversitesi başta olmak üzere yurt dışından birkaç üniversitenin kurumlararası işbirliği ağında yer aldığı, ortak yazarlıkta ön plana çıkan ve en fazla atıf yapılan araştırmacının Aras Bozkurt, ortak atıf analizi (kurum) incelendiğinde ise en fazla atıf yapılan kurumun Anadolu Üniversitesi olduğu, bunu Siirt Üniversitesi’nin, Gazi Üniversitesi’nin ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nin takip ettiği görülmüştür. Analizlere dâhil edilen yayınlarda en fazla kullanılan anahtar kelimeler sırasıyla uzaktan eğitim, covid-19, uzaktan öğrenme, online öğrenme, makine öğrenme, derinlemesine öğrenme, yükseköğretim ve e-öğrenme şeklindedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye kaynaklı uzaktan eğitim araştırmalarına genel bakışen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage427en_US
dc.identifier.endpage443en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.51460/baebd.1442714-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1233124en_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept22. Acıpayam Vocational School of Higher Education-
Appears in Collections:Acıpayam Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-09-09T172058.048.pdf684.38 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.