Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57967
Title: Erişkin Aşı Polikliniğine Başvuranlarda Aşılar Hakkındaki Bilgi, Tutum ve Davranışın Değerlendirilmesi
Authors: Tüzün, Türkan
Emre, Nilüfer
Sarı, Tuğba
Abstract: Bu çalışmada erişkin aşı polikliniğine başvuranların, erişkin aşılarıyla ilgili bilgi, tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 2019 yılı Ekim ayı içerisinde Pamukkale Üniversitesi hastanesi erişkin aşı polikliniğine başvuran 18 yaş üstü gönüllü olan 208 kişi dahil edildi. Katılımcılara aşı hakkındaki bilgi, tutum ve davranışlarıyla ile ilgili sorularından oluşan anket formu uygulandı. Veriler SPSS 21.0 programında kullanılarak analiz edildi. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alındı. Çalışmaya katılanların yaş ortalaması 37,36±13,8 idi. Katılımcılar erişkin yaşta uygulandığı en çok bilinen aşıların tetanoz aşısı %61,1 (n=127) ve grip aşısı %58,7 (n=122) olduğunu belirtti. Erişkin dönemde daha önce aşı yaptıranların oranı %50,5 olarak bulundu. Katılımcıların %21,6’sı grip aşısı, %36,1’i tetanoz aşısı yaptırmıştı. Katılımcıların daha önce aşı yaptırmama nedenleri arasında en sık doktor tarafından önerilmemesi %25,0 (n=52) ve aşı gerekliliğini bilmeme %14,4 (n=30) olarak bulundu. Çalışmamızda erişkin aşıların bilme ve yaptırılma oranlarının istenilen düzeyde olmadığı görülmüştür. Doğru bilgilendirme ile farkındalığın artırılması ve sağlık çalışanları tarafından erişkin aşılamanın önerilmesi aşılama oranlarının arttırılması açısından önemlidir.
URI: https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1274715
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1230070
https://hdl.handle.net/11499/57967
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-10-10T103143.332.pdf482.28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.