Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57979
Title: Influencer pazarlamasının otel işletmeleri üzerindeki etkileri
Other Titles: The effects of influencer marketing on hotel establishments
Authors: Demirbaş Ecioğlu, Şule
Advisors: Bertan,Serkan
Keywords: Influencer Pazarlaması
Influencer
Otel İşletmeleri
Sosyal Medya
Alaçatı
Influencer Marketing
Influencer
Hotel Establishments
Social Media
Alaçatı
Abstract: Influencer pazarlaması; marka ile tüketici arasında işletmelerin, influencerlar aracılığıyla, sosyal medya ağları üzerinden tanıtım faaliyetlerini sürdürmesini ve potansiyel müşterilerine ulaşmasını sağlayan pazarlama türüdür. Influencer pazarlamasını bir teknik olarak kullanan sektörlerden biri de turizm olup otel işletmeleri de influencer pazarlamasından yararlanmaktadır. Otel işletmeleri, influencer pazarlaması ile hedef müşterilerine hızlıca ulaşarak marka bilinirliğini, rezervasyon ve satışlarını artırabilir, sosyal medya için içerik üretebilir ve sağladığı etkileşim ile tanıtım yaparak otele olan ilgiyi yükseltebilir. Bu araştırma, influencer pazarlamasının otel işletmeleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Tripadvisor’da genel değerlendirmesi beş olan ve en az 70 yorumu bulunan Alaçatı otelleri üzerinde çalışma yürütülmüştür. Amaca yönelik olarak influencerlarla iş birliği yapan ve yapmayan, Alaçatı’da faaliyet gösteren otellerdeki işletme sahipleri, satış ve rezervasyon müdürlerinden oluşan 17 katılımcı ile nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniğiyle veriler toplanmıştır. Ek olarak görüşme gerçekleştirilen katılımcıların faaliyet gösterdikleri otellerin, Instagram hesaplarına ilişkin bilgiler değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere içerik analizi ve betimsel analiz uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, araştırmaya dahil edilen otellerin bir kısmının, influencer pazarlamasından yararlandığı diğer kısmının ise, oda sayısının az olması ve sadık müşteri profili bulunmasından dolayı influencer pazarlamasından yararlanmadıkları saptanmıştır. Ayrıca influencer pazarlamasının otel işletmeleri üzerinde; marka bilinirliği, ilgi ve satışları artırma, belirli bir kitleye hızlıca ulaşabilme, sosyal medya için ücretsiz içerik üretimi gibi olumlu etkileri bulunurken influencerların tanıtım karşılığı sürekli hizmet almak istemesi, bazı influencerların basit ve özensiz paylaşımlar yapabilmeleri, yüksek sezonda influencera oda ayırarak satıştan ödün verme, bilinçsiz iş birliği sonrasında hedef kitle dışındaki müşterilerin otele gelebilmesi gibi olumsuz sonuçları bulunmaktadır.
Influencer marketing; is the type of marketing between the brand and the consumer that enables businesses to maintain promotional activities through influencers, through social media networks and reach their potential customers. One of the sectors that use influencer marketing as a technique is tourism and hotel businesses benefit from influencer marketing. Hotel businesses can quickly reach their target customers with influencer marketing, increase brand awareness, booking and sales, produce content for social media and increase interest in the hotel by promoting with the interaction it provides. This research aims to reveal the effects of influencer marketing on hotel businesses. For this purpose, a study was carried out on Alaçatı hotels with an overall rating of five and at least 70 comments on Tripadvisor. For the purpose, data were collected with the interview technique, which is one of the qualitative research methods with the 17 participants consisting of the business owners, sales and reservation managers of the hotels operating in Alacati, which cooperate with and do not do business with the influencers. In addition, information about the Instagram accounts of the hotels in which the interview participants operate was evaluated. Content analysis and descriptive analysis were applied to the obtained data. According to the analysis results, it was determined that some of the hotels included in the research benefited from influencer marketing, while the other part did not benefit from influencer marketing due to the low number of rooms and a loyal customer profile. Also on the hotel enterprises of influencer marketing; increase brand awareness, interest and sales, reach a certain audience quickly, and, while there are positive effects such as free content production for social media, influencers want to receive continuous service in exchange for promotion, some influencers can make simple and sloppy shares, and in high season, to make compromises on sales by allocating rooms to the influencer, after an unconscious cooperation, there are negative consequences such as customers outside the target audience can come to the hotel.
URI: https://hdl.handle.net/11499/57979
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10666229.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.