Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzvatan, Özgenaz-
dc.contributor.authorAltundağ, Sebahat-
dc.date.accessioned2024-10-20T16:21:41Z-
dc.date.available2024-10-20T16:21:41Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.38108/ouhcd.1272415-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1260588-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58105-
dc.description.abstractAmaç: Çalışma, özel eğitim merkezine devam eden öğrencilerde teknoloji kullanımı ve internet bağımlılığının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma Çamlık Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim Merkezi’nde eğitim gören 9-18 yaş grubu 159 öğrenci ve ebeveynleri ile Mart-Mayıs 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma için etik kurul onayı, kurum izni ve ebeveyn onamı alınmıştır. Veriler, Aile-Çocuk İnternet Bağımlılık Ölçeği ve Özel Eğitime Devam Eden Çocuğun Teknoloji ve İnternet Kullanımı formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, aritmetik ortalama, standart sapma, Independent t-testi, One-Way Anova testi, Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin internet bağımlılık ölçeği puan ortalamaları 23.43±16.34 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin internet bağımlılık düzeyinin; televizyon programı sevenlerin sevmeyenlere oranla daha düşük olduğu belirlenmiştir. Sık sık internet kaynaklı geç uyuyanların, hiç geç uyumayanlara oranla; telefonu ders çalışma ve ödev hazırlama amaçlı kullanmayanların kullananlara oranla internet bağımlılık düzeyi daha yüksek bulunmuştur. Sonuç: Bu sonuçlara göre özel eğitim merkezine devam eden öğrencilerin internet bağımlılıklarının kabul edilebilir düzeyde olduğu bulunmuştur. Özel eğitime devam eden öğrencilerin zamanlarını daha verimli ve değerli geçirmeleri açısından, gelişim düzeylerine uygun olarak düzenlenmiş sosyal faaliyetler hakkında ebeveynlere ve kurumlara bilgilendirilmelerin yapılması önerilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOrdu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖzel eğitim merkezine devam eden öğrencilerde teknoloji kullanımı ve internet bağımlılığının incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage524en_US
dc.identifier.endpage534en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.38108/ouhcd.1272415-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1260588en_US
dc.institutionauthor-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-10-31T130404.452.pdf431.09 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.