Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58115
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ozan, Cenk | - |
dc.contributor.author | Başkan, Özgür | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-20T16:21:42Z | - |
dc.date.available | 2024-10-20T16:21:42Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1301-7985 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.25092/baunfbed.1424447 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1251035 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58115 | - |
dc.description.abstract | Kent içi karayolu ağlarında oluşan trafik sıkışıklıkları ve bunun beraberinde getirdiği problemler uzun yıllardır araştırmacıların ilgisini çekmiş ve bu konuda birçok çalışma yapılmıştır. Trafik sıkışıklığının azaltılması amacıyla yerel yönetimlerin ilk olarak başvurduğu yöntemler yol genişletme ve kavşak kontrol tipinin değiştirilmesi olmaktadır. Ancak özellikle ışıklı kavşakların büyük çoğunlukta olduğu gelişmekte olan ülkelerde kent içi ulaşım ağlarında ışık sürelerinin optimizasyonu ile ulaşım ağlarında yedek kapasite yaratılabilmektedir. Diğer taraftan yedek kapasite yaratılması ulaşım ağında oluşan taşıt emisyon miktarının artması sonucunu beraberinde getirmekte ve bu durum çevre ve insan sağlığı üzerinde olumsuz etkiler oluşturmaktadır. Bu nedenle ışık sürelerinin optimizasyonu ile yedek kapasite yaratılırken aynı zamanda taşıt emisyon miktarlarının da belli bir seviyede tutulması gerekliliği açıktır. Bu amaçla çalışmada, kent içi ulaşım ağlarında yedek kapasite en büyükleme ve taşıt emisyonları en küçükleme problemlerinin eş zamanlı çözümü amacıyla çok amaçlı iki seviyeli bir optimizasyon modeli geliştirilmiştir. Model 9 adet ışıklı kavşaktan oluşan bir test ulaşım ağına uygulanmıştır. Sonuçlar ulaşım ağının fiziksel ve işletimsel özelliklerinin izin verdiği kapasite kullanımının taşıt kaynaklı emisyon miktarında ciddi oranlarda artışa yol açtığını göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Kent içi karayolu ağlarında yedek kapasite ve taşıt emisyonu problemlerinin eş zamanlı çözümü | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 373 | en_US |
dc.identifier.endpage | 392 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.25092/baunfbed.1424447 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1251035 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-10-31T103455.584.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.