Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAktaş, Süleyman Emre-
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.date.accessioned2024-11-20T18:05:19Z-
dc.date.available2024-11-20T18:05:19Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2630-6301-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1393440-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1265230-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58287-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yağlı kâğıt katlama ile problem çözerken kullandıkları zihnin geometrik alışkanlıklarını incelemektir. Durum çalışması olarak nitelendirilen çalışmada iki sekizinci sınıf öğrencisi ile problem çözme süreçlerinde katlama etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmada üç ana problemden oluşan Yağlı Kâğıt Katlayarak Problem Çözme Aracı (YKPÇ) kullanılmıştır. Öğrencilerin zihinsel eylemleri Driscoll ve diğerleri’nin (2008) ZGA kuramsal çerçevesine dayanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler problem çözme süreçlerinde tüm geometrik alışkanlıkları ortaya koymuştur. Dolayısıyla yağlı kâğıt katlamanın problem çözme sürecinde öğrencilerin geometrik alışkanlıklarını ortaya çıkarmada etkili bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında öğrencilerin problem çözerken zihinsel eylemlerinde en sık rastlanan alışkanlık ilişki kurarak akıl yürütme” alışkanlığı olurken; “geometrik fikirlerin genelleştirilmesi” alışkanlığına en az sıklıkla rastlanmıştır. “İlişki kurarak akıl yürütme” alışkanlığından sonra en sık rastlanan alışkanlık ise “keşfetme ve yansıtma dengesi kurma” alışkanlığı olmuştur. İlgili alanyazın incelendiğinde bu alışkanlığa sık rastlanmazken bu çalışmada en sık rastlanan ikinci alışkanlık olma sebebinin; kâğıt katlama etkinlikleri olduğu, yağlı kâğıt materyalinin öğrencilerin keşfetme süreçlerini daha fazla ortaya çıkardığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYağli kâğıt etkinlikleri yoluyla zihnin geometrik alişkanliklari üzerine bir incelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage820en_US
dc.identifier.endpage841en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1393440-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1265230en_US
dc.institutionauthor-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.