Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58297
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErgün, Hüsnü-
dc.date.accessioned2024-11-20T18:05:20Z-
dc.date.available2024-11-20T18:05:20Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1301-6229-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17753/sosekev.1467275-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1268666-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58297-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı uluslararası dergilerde yayınlanan öğretmen denetimi ile ilgili araştırmaların incelenmesidir. Bu amaçla, Scopus indeksinde taranan uluslararası dergilerde yayınlanan öğretmen denetimi ile ilgili çalışmalar, bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmaların seçiminde öğretmen denetimi ile ilgili olması, İngilizce ve Türkçe olması, makale kategorisinde bulunmasına ve açık erişimli olmasına dikkat edilmiştir. Scopus veri tabanı kullanılarak yapılan tanımlamada 5741 dokümana ulaşılmış, editör yazıları, kitap bölümleri hariç tutulmuş, dergilerdeki İngilizce ve Türkçe yayınlardan sadece açık erişimi olanlar incelenmiştir. Bu şekilde analize dâhil edilen 350 makaleye ulaşılmıştır. İlgili yayınlar 2008 yılına kadar yılda sabit bir seyir izlerken, 2008 yılından itibaren artış eğilimine girmiş, 62 yayınla en fazla yayın 2023 yılında yapılmıştır. 2018 yılından itibaren 29 yayının altına düşmemiştir. İlgili yayınların “BMC Medical Education”, “Universal Journal of Educational Research”, “Australian Journal of Teacher Education”, “Cogent Education”, “Milli Eğitim”, “Frontiers In Education” dergilerinde yoğunlaştığı, Hollanda’nın ülkelerarası ortak yazarlıkta ön plana çıktığı, ortak yazarlıkta öne çıkanların, Chansa-Kabali, Tamara, Jere-Folotiya, Jacqueline”, \"Lyytinen, Heikki”, \"Munachaka, Jonathan C.\", \"Richardson, Ulla\", \"Sampa, Francis\", \"Serpell Robert\", \"Westerholm, Jari\", \"Yalukanda, Christopher\" olduğu, en fazla kullanılan anahtar kelimelerin, öğretmen eğitimi, sosyal ağ hizmeti, öğretmen adayı, öğrenci öğretim ortaklığı, öğrenci öğretim bağlamı, üniversite denetimi, denetim olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen denetimi araştırmalarına genel bakışen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue99en_US
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.17753/sosekev.1467275-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1268666en_US
dc.institutionauthorErgün, Hüsnü-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept22. Acıpayam Vocational School of Higher Education-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.