Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKantar, Muraten_US
dc.contributor.authorKamalak, Semihen_US
dc.date.accessioned2024-12-05T13:13:32Z-
dc.date.available2024-12-05T13:13:32Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58335-
dc.description.abstractMüşteri ilişkileri yönetimi, rekabet konusunda üstünlüğün sağlanması adına müşteriler ile samimi ve yakın bağların kurulması gerekliliğin e dayanmakta olan ve bu sebeple markaların pazarlama yöntemlerine dahil olan bir yaklaşım şeklinde öne çıkmaktadır. Markalar, müşterilerinin duygusal ve rasyonel gereksinim ve beklentilerini karşılayarak müşteri tatmininin ortaya çıkmasına, mevcut olan müş terilerin korunmasına ve yeni olan müşterilerin elde edilmesine yönelik bir şekilde müşteri ilişkileri uygulamalarını sağlamaktadırlar. Dönemimize yeni iletişim alanlarının ve özellikle de sosyal medyanın sahip olduğu mevcut nitelikler sayesinde, müşteril er ile anında ve hızlı bir şekilde iletişim kurulması ve bu iletişimin kişiselleştirmeye ve diyaloğa dayalı olması mümkün hale gelmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışmada müşteri ilişkileri yönetimi üzerine yoğunlaşılmıştır. Çalışmanın literatür k ısmında firmaların müşteri ilişkileri yönetimi ve yeni müşteri bulma stratejileri konu edinilmiştir. Yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemi esas alınarak tasarlanmış olup, veriler nitel çalışma yöntemlerinden görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Araşt ırmanın evrenini Denizli oluşturmaktadır. Araştırmacı Denizli ilinde bulunduğundan, Denizli ilinde ihracat yapan birçok firma olmasından ve araştırmada örneklem seçim yöntemi olarak da kolay ulaşılabilir veya kullanışlı örnekleme yöntemi kullanıldığından d olayı araştırmanın örneklemi Denizli yi kapsamaktadır. Bununla birlikte Denizli, ekonomik gelişmiş ve üretim kapsamında değerlendirildiğinde Türkiye de önemli bir sanayi bölgesidir. Bu nedenle çalışmada Denizli ilinde ihracat faaliyeti gösteren firmalar in celemeye alınmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgularda katılımcıların yeni müşteri bulmada çoğunlukla sosyal medya platformlarından yararlandıkları, firmaların potansiyel müşteri pazarlarını belirlerken çoğunlukla kendi araştırmalarını dikkate aldığı, sos yal medyanın müşteriye erişimi kolaylaştırdığı ve günümüzde çokça tercih edilen önemli bir güç olduğuyla birlikte müşteriye ulaşma bakımından yeni yöntemlerin geleneksel yöntemlere göre daha fazla tercih edildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractCustomer relationship management is an approach that is based on the necessity of establishing sincere and close ties with customers in order to achieve competitive advantage, and for this reason, it stands out as an approach that is included in the marketing methods of brands. Brands provide customer relationship practices in a way to meet the emotional and rational needs and expectations of their customers, to create customer satisfaction, to protect existing customers and to acquire new customers. Thanks to the new communication spaces of our time, and in particular the existing qualities of social media, it is possible to communicate w ith customers instantly and quickly, and this communication is based on personalization and dialogue. In this context, this study focuses on customer relationship management. In the literature section of the study, customer relationship management and new customer finding strategies of the companies are discussed. This study was designed on the basis of qualitative research method and the data were obtained by interview method from qualitative study methods. The population of the study is Denizli. Since the researcher is located in Denizli province, there are many exporting companies in Denizli province, and the easily accessible or convenient sampling method is used as the sample selection method in the research, the sample of the research covers Denizli. I n addition, Denizli is an important industrial region in Turkey in terms of economic development and production. For this reason, in the study, the companies engaged in export activities in Denizli province were included in the study. In the findings of th e study, it was determined that the participants mostly used social media platforms to find new customers, that companies mostly took their own research into account when determining potential customer markets, that social media facilitates access to custo mers and is an important power that is widely preferred today, and that new methods are preferred more than traditional methods in terms of reaching customers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpazarlamaen_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjectb2b pazarıen_US
dc.subjectmüşteri ilişkilerien_US
dc.subjectmüşteri ilişkilerien_US
dc.subjectm arketingen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectb2b marketen_US
dc.subjectcustomer relationshipsen_US
dc.titleFirmaların uluslararası pazarlarda yeni müşteri bulmak için sosyal medya kullanımı: Denizli’de bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeCompanies' use of social media to find new customers in international markets: A research in Denizlien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10681645.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.