Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıtaş, Emel-
dc.contributor.authorBarutçu, Süleyman-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:38:04Z-
dc.date.available2024-12-21T16:38:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1304-8880-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.1432530-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1275595-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58455-
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile birlikte İnternet tabanlı platformların ve çeşitli çevrim içi uygulamaların gelişmesiyle tüketici davranışlarında da değişimler yaşanmaktadır. Satın alma eyleminin önemli ölçüde çevrim içi ortamlara taşındığı günümüzde, satın alma sürecine etki eden her türlü unsur değerlendirme konusu olmaktadır. Diğer yandan günlük hayatın içinde alınan birçok kararın üzerinde bireyin içinde bulunduğu duygular ve duygu durumları önemli bir etkiye sahiptir. Bu nedenle, bireylerin günlük hayatlarının önemli bir kısmı farklı duygu ve duygu durumları tarafından şekillendirilmekte; davranışların biçimlendirilmesinde ve karar verme süreçlerinde, duygu ve duygu durumu önemli yönlendiricilerden biri olduğu kabul edilmektedir. Bu kapsamda bireyin duyguları ile negatif ve pozitif duygu durumlarının çevrim içi satın alımları ne ölçüde şekillendirdiği önemli bir soru olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada bireylerin duygu ve duygu durumlarının kavramsal olarak farkları ve bu kavramların önemi, çevrim içi plansız satın alma faaliyetlerini ne derecede etkilediği ve bireylerin demografik özelliklerine göre duygu durumlarının farklılaşıp farklılaşmadığı sorularına cevap verilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde çevrim içi satış hedefi olan şirketlere/mağazalara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇevrim içi plansız satın alma davranışı üzerinde duygu durumunun demografik değişkenler çerçevesinde değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage590en_US
dc.identifier.endpage609en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.35379/cusosbil.1432530-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1275595en_US
dc.institutionauthor-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.