Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarakoç, Metin Deniz-
dc.contributor.authorDurusoy, Hatice-
dc.contributor.authorÖzdemir, Eren-
dc.contributor.authorBilek, Emine-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:38:07Z-
dc.date.available2024-12-21T16:38:07Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1305-4953-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20515/otd.1485535-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1279542-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58469-
dc.description.abstractYapay Zekâ (YZ), tıbbın pek çok alanında kullanılmakta olup, günümüzde tedavi planlaması konusunda da yoğun olarak araştırılmaktadır. Çalışmamızda geleceğin hekimleri olan tıp fakültesi öğrencilerinin YZ ve reçete yazımı sürecinde üstleneceği rol konusundaki bilgi düzeyleri ve beklentilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 15 soruluk bir anket formu aracılığı ile tıp fakültesinin her sınıfından toplam 341 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada erkek öğrencilerin kızlara kıyasla hali hazırda YZ’yı önemli oranda daha fazla kullanmakta olduğu belirlenmiştir (p˂0,0001). Katılımcıların %90,3’ü reçete yazarken YZ kullanmayı tercih edebileceklerini belirtirken; %87,7’si YZ kullanımının reçete yazma sürecinde işlerini hızlandıracağını ve kolaylaştıracağını düşündüklerini ifade etmiştir. Katılımcıların çoğunluğu YZ kullanımının reçete hatalarını ve reçete ortalama maliyetlerini azaltarak akılcı ilaç kullanımına katkı sağlayabileceğini belirtmiştir. Öğrencilerin %93,8’i YZ’ya daha hızlı olmak ya da bir fikir vermesi amacıyla başvurabileceğini ve ancak kendi kontrolünü yapmak kaydıyla güvenebileceğini beyan etmiştir. Diğer yandan katılımcıların %46,3’ü YZ kullanımının gelecekte hasta-hekim ilişkisine zarar vereceğini belirtmiştir. YZ’nın, zamanla hekimin yerini alıp alamayacağı sorusuna katılımcıların %90,6’sı alamayacağı yönünde yanıt vermiştir. Bu öğrencilerin %81,55’i YZ’nın ancak hekimin kullandığı önemli bir yardımcı enstrüman olabileceğini beyan etmişlerdir. Bu şekilde düşünen kız öğrencilerin sayısının erkek öğrenci sayısına göre önemli derecede fazla olduğu saptanmıştır (pen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOsmangazi Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleReçete yazımında yapay zekâ kullanımı konusunda tıp fakültesi öğrencilerinin bilgi düzeyleri ve beklentilerinin araştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage842en_US
dc.identifier.endpage851en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.20515/otd.1485535-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1279542en_US
dc.institutionauthor-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2025-01-23T151124.825.pdf968.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.