Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Mustafa-
dc.contributor.authorYıldırım, Özen-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:38:08Z-
dc.date.available2024-12-21T16:38:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1462837-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1278152-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58472-
dc.description.abstractDinleme becerisinin gelişimine yönelik durumun saptanmasında sürece yönelik durum değerlendirmelerin önemi her geçen gün artmaktadır ve süreç odaklı eğitsel etkinlikler daha çok kullanılmaya başlamıştır. Süreç odaklı değerlendirmede öğrencilerin değerlendirmeye katılması kendi gelişimlerini izleyip değerlendirmelerine olanak sağlamaktadır. Araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine yönelik durum belirleme sürecinde portfolyo kullanılmasının öğrencilerin dinlemeye yönelik üstbilişsel farkındalığına, motivasyonuna ve başarısına etkisi incelenmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmayı 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Burdur ilindeki bir ilköğretim okulundaki iki şube altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada sekiz haftalık “Portfolyo Temelli Değerlendirme Süreci” uygulanmıştır. Veriler “Üstbilişsel Dinleme Farkındalığı Ölçeği”, “Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Motivasyonu Ölçeği” ve “Dinlediğini Anlama Başarı Testi” aracılığıyla toplanmıştır. Deneysel sürecin etkililiği iki yönlü karışık ölçümler için ANOVA istatistiği ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik portfolyo kullanımı öğrencinin dinlediğini anlama başarısını zaman içerisinde artıran bir etkenken dinlemeye yönelik motivasyon ve üstbilişsel farkındalık düzeyinde bir değişiklik gözlenmemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePortfolyoya Dayalı Durum Belirlemenin Öğrencilerin Dinlemeye Yönelik Üstbilişsel Farkındalık, Motivasyon ve Başarısına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage746en_US
dc.identifier.endpage769en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.1462837-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1278152en_US
dc.institutionauthor-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.