Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/58472
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aydın, Mustafa | - |
dc.contributor.author | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-21T16:38:08Z | - |
dc.date.available | 2024-12-21T16:38:08Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.1462837 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1278152 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/58472 | - |
dc.description.abstract | Dinleme becerisinin gelişimine yönelik durumun saptanmasında sürece yönelik durum değerlendirmelerin önemi her geçen gün artmaktadır ve süreç odaklı eğitsel etkinlikler daha çok kullanılmaya başlamıştır. Süreç odaklı değerlendirmede öğrencilerin değerlendirmeye katılması kendi gelişimlerini izleyip değerlendirmelerine olanak sağlamaktadır. Araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine yönelik durum belirleme sürecinde portfolyo kullanılmasının öğrencilerin dinlemeye yönelik üstbilişsel farkındalığına, motivasyonuna ve başarısına etkisi incelenmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmayı 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Burdur ilindeki bir ilköğretim okulundaki iki şube altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada sekiz haftalık “Portfolyo Temelli Değerlendirme Süreci” uygulanmıştır. Veriler “Üstbilişsel Dinleme Farkındalığı Ölçeği”, “Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Motivasyonu Ölçeği” ve “Dinlediğini Anlama Başarı Testi” aracılığıyla toplanmıştır. Deneysel sürecin etkililiği iki yönlü karışık ölçümler için ANOVA istatistiği ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre dinleme becerisinin geliştirilmesine yönelik portfolyo kullanımı öğrencinin dinlediğini anlama başarısını zaman içerisinde artıran bir etkenken dinlemeye yönelik motivasyon ve üstbilişsel farkındalık düzeyinde bir değişiklik gözlenmemiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Portfolyoya Dayalı Durum Belirlemenin Öğrencilerin Dinlemeye Yönelik Üstbilişsel Farkındalık, Motivasyon ve Başarısına Etkisi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 746 | en_US |
dc.identifier.endpage | 769 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.1462837 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1278152 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.