Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCan, Özer-
dc.contributor.authorKüni, Salim-
dc.date.accessioned2024-12-21T16:39:14Z-
dc.date.available2024-12-21T16:39:14Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=LY6e5xGA7WWUpEdrBmEPLubDlxJ4y5ubhucfeTShp4nzlWg8_I1OiQwggNDmRMq_-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58513-
dc.description.abstractSunulan bu çalışmada, ömrünü tamamlamış atık lastiklerden piroliz sonucu oluşan pirolitik yakıtın dizel motorları için farklı bir yakıt kaynağı olarak uygunluğu test edilmiştir. Ömrünü tamamlamış atık lastik bertaraf eden dönüşüm firmasından negatif basınç (vakum) pirolizi ile ham lastik pirolitik yakıtı (HLPY) temin edilmiştir. HLPY'nin yanma özelliklerinin iyileştirilmesi için distilasyonlu asit-kil metodu ve oksidatif desülfürüzasyon metodu uygulanmıştır. Özellikleri iyileştirilmiş lastik pirolitik yakıtı (LPY) hacimsel olarak %20 ve %30 oranlarında standart dizel yakıtı ile karıştırılmıştır. Karıştırılan yakıtlar P20M80 ve P30M70 olarak adlandırılmıştır. Hazırlanan karışımlar tek silindirli, direkt enjeksiyonlu ve hava soğutmalı dizel motorda 3000 d/d sabit devirde kullanılmıştır. Karışım yakıtların test motorundaki özgül yakıt tüketimi, özgül enerji tüketimi ve efektif verime olan etkileri incelenmiştir. Deney sonuçları; her üç yakıt içinde artan yük oranına bağlı olarak özgül yakıt tüketimi kademeli olarak azalmaktadır. %75 motor yüküne kadar özgül yakıt tüketimindeki azalma net olarak görülmektedir. Bir diğer önemli sonuç, pirolitik yağ kullanımı durumunda özgül yakıt tüketimin artış gösterdiğidir. Bununla birlikte en iyi yakıt tüketimi verisi %20 karışım oranında alınmaktadır. Fren özgül yakıt tüketimi 3000 d/d motor devrinde %20 karışım yakıt için daha düşük olarak elde edilmiştir. Aynı yük değerlerindeki FÖET artışı ise LPY içeriğinin arttırılması sonucu düşük enerji içeriği, yüksek yoğunluk nedeniyle oksijenle yeterli miktarda bağlanamaması ile ilişkilidir. P20M80 karışım yakıtının FÖET değerlerinin tüm yüklerde iyi olduğu görülmektedir. Karışım yakıtların tüm yüklere göre FÖET değerlerinde önemli bir artış görülmemiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, pyrolysis fuel from end-of-life waste tires was tested for its suitability as a different fuel source for diesel engines. Crude tire pyrolytic fuel (HLPY) was obtained by negative pressure (vacuum) pyrolysis from an end-of-life waste tire disposal company. Distillation acid-clay method and oxidative desulphurization method were applied to improve the combustion properties of HLPY. The improved tire pyrolytic fuel (LPF) was blended with standard diesel fuel at 20% and %30 by volume. The blended fuels were designated as P20M80 and P30M70. The blends were used in a single cylinder, direct injection and air cooled diesel engine at a constant speed of 3000 rpm. The effects of blended fuels on the specific fuel consumption, specific energy consumption and effective efficiency of the test engine were examined. Test results; for all three fuels, specific fuel consumption gradually decreases depending on the increasing load ratio. The decrease in specific fuel consumption is clearly seen up to 75% engine load. Another important result is that brake specific fuel consumption was increased when using pyrolytic oil. The best fuel consumption data is obtained at a 20% mixture ratio. Brake specific fuel consumption was obtained lower for 20% blended fuel at 3000 rpm engine speed. The increase in FET at the same load values is related to the low energy content as a result of increasing the LPY content and the inability to bind with oxygen in sufficient amounts due to high density. It is seen that the FÖET values of P20M80 blend fuel are good at all loads. There was no significant increase in the FÖET values of blended fuels according to all loads.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtomotiv Mühendisliğien_US
dc.subjectAutomotive Engineeringen_US
dc.titleInvestigation of the effects on engine performance by mixing the pyrilotic oil obtained from waste tires and diesel fuelen_US
dc.title.alternativeAtık lastiklerinden elde edilen pirolitik yağın motorin ile karıştırılarak motor performansına etkilerinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid902507en_US
dc.institutionauthorKüni, Salim-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.