Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTakmak, Şenay-
dc.contributor.authorArslan, Sümeyye-
dc.contributor.authorFidan, Özlem-
dc.contributor.authorZeyrek, Arife Şanlıalp-
dc.date.accessioned2025-01-22T17:17:07Z-
dc.date.available2025-01-22T17:17:07Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2148-3590-
dc.identifier.issn2149-2956-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31125/hunhemsire.1358605-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1284889/iki-farkli-hemsirelik-uygulama-programindaki-son-sinif-hemsirelik-ogrencilerinin-egitim-stresi-ve-gelecek-tutumu-arasindaki-iliski-kesitsel-calisma-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58729-
dc.description.abstractAmaç: İki farklı hemşirelik uygulama programındaki son sınıf hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi, geleceğe yönelik tutumları ve bunları etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma A Üniversitesinden (intörn uygulaması olan) ve B Üniversitesinden (intörn uygulaması olmayan) 258 son sınıf hemşirelik öğrencileri ile Mayıs-Haziran 2022 tarihlerinde kesitsel tasarımla yürütülmüştür. Çalışma verileri “Tanıtıcı Özellik Formu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği, Geleceğe Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U test, Kruskal Wallis Test, Spearman Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Bulgular: A Üniversitesi hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik eğitim stresi puanlarının, B Üniversitesi öğrencilerinden anlamlı şekilde düşük (Z=6639, p=0.013) ve geleceğe yönelik tutum ölçeği puanlarının B Üniversitesi hemşirelik öğrencilerine göre anlamlı şekilde yüksek olduğu belirlenmiştir (Z=6651, p=0.014). Akademik stres iyimserlik ile negatif ilişkilidir (r= -.145, p=.020). Öğrencilerin mesleğe ilişkin görüş ve algılarına göre eğitim stresi ve geleceğe yönelik tutumlarında farklılıklar belirlenmiştir (p< 0.05). Sonuç: İntörn uygulaması olan hemşirelik programındaki hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ve geleceğe yönelik tutumlarının intörn uygulaması olmayan hemşirelik öğrencilerinden daha iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Hemşirelik öğrencilerinin mesleki tutumlarının iyileştirilmesi, eğitim stresi ve gelecek tutumunu olumlu etkileyebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİki Farklı Hemşirelik Uygulama Programındaki Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Stresi ve Gelecek Tutumu Arasındaki İlişki: Kesitsel Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage235en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.31125/hunhemsire.1358605-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1284889-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
İki Farklı Hemşirelik Uygulama Programı.pdf581.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.