Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/58839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorDemirkol, Evin-
dc.date.accessioned2025-02-20T08:40:12Z-
dc.date.available2025-02-20T08:40:12Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/58839-
dc.description.abstractBu çalışmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algı düzeyleri ve bunun kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmada 318 okul yöneticisi ve öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algı düzeyleriyle ilgili olarak en yüksek düzey sürdürülebilirlik boyutunda çıkmıştır. Bunu sırasıyla sosyal sorumluluk boyutu çok yüksek düzeyde ve etkileme boyutu yüksek düzeyde izlerken en düşük ortalama yenilikçilik boyutu yüksek ve genel sosyal girişimcilik düzeyi yüksek düzeydedir. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algılarının cinsiyet, eğitim düzeyi, çalışılan kademe ve göreve göre bütün boyutlar ve genel olarak farklılık göstermediği, benzer olduğu görülmüştür. Ancak yaş, kıdem, kariyer basamağı ve medeni duruma göre ise anlamlı farklılık göstermiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algıları yaşlarına göre sosyal sorumluluk boyutunda 36-40 yaşlardakiler aleyhine daha düşük düzeydedir. Kıdem değişkenine göre okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algıları sosyal sorumluluk boyutunda kıdemleri 26 yıl ve üstünde olan katılımcılar lehine yüksektir. Kariyer basamaklarına göre okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algılarının sosyal sorumluluk boyutunda kariyeri başöğretmenler lehine yüksek olduğu saptanmıştır. Medeni durum değişkenine göre okul yöneticileri ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algıları sosyal sorumluluk boyutunda evli katılımcıların ortalamalarının bekarlardan yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectsosyal girişimciliken_US
dc.subjectsosyal girişimsel lideren_US
dc.titleOkul yöneticilerinin ve öğretmenlerin sosyal girişimsel liderlik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Evin Demirkol.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.