Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcar, Kemalettin-
dc.contributor.authorDereli, Ayşe Kurtuluş-
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.contributor.authorZeybek, Volkan-
dc.contributor.authorErsoy, Gökhan-
dc.contributor.authorBaltacı, Ayşe Seydaoğulları-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:18:34Z-
dc.date.available2025-02-20T19:18:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1303-328X-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25282/ted.1336477-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1231128/adli-tip-uzmanlik-egitiminde-ters-yuz-sinif-stratejisinin-kullanimina-bir-ornek-postmortem-kalp-okulu-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59050-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada “Birkaç günlük kısa süreli kurslarda ters yüz sınıf stratejisi kullanılarak kurslar öğrenciler için daha verimli hale getirilebilir mi?”, “Bu tür bir uygulamaya öğrencilerin geri bildirimleri ne olur?” sorularının cevaplarının araştırılması amaçlanmıştır. Yöntem: Eğitimin teorik kısmı için 30’ar dakikalık, kalp diseksiyonu, kalbin anatomisi, ani kardiyak ölümlerde makroskopik patoloji ve mikroskobik görünümler konularında toplam 8 adet video sunum kaydedilmiştir. Videolar kurstan bir hafta önce bir online platform aracılığıyla katılımcıların erişimine açılmıştır. Ön ve son test yapılan kursun sonunda katılımcı geribildirimleri South East Thames (SETh) kısa interaktif kurs değerlendirme ölçeği ve öğrencilerin yazılı olarak verdiği geribildirimler aracılığıyla alınmış, diseksiyon beceri değerlendirmesi amacıyla Medikolegal Otopside Kalp Diseksiyonu “Göreve Özgü” Beceri Cetveli kullanılmıştır. Kursun etkinliği, daha önce ters yüz sınıf modelinin kullanılmadığı bir kursa ait ön ve son test skorlarının bu kursta elde edilen skorlarla karşılaştırılması, geribildirim ve beceri değerlendirme sonuçlarının analiziyle değerlendirilmiştir. Bulgular: Katılımcıların bilgi seviyelerini ölçmek amacıyla yapılan ön test ortalaması 74,96±9,94 puan, son test ortalaması 91,51±6,36 puan olarak saptanmıştır. Ön testte alınan en düşük puan 43 olup, en yüksek puan 93’tür. Son testte ise alınan en düşük puan 75, en yüksek puan 100’dür. Bu kursun ön test skorları, önceki kursta elde edilenlere göre daha yüksek bulunmuştur. SETh kısa interaktif kurs değerlendirme ölçeği sonuçları incelendiğinde; katılımcıların tamamı kurs için harcadığı zamana değdiğini ifade etmektedir. Katılımcıların tamamı online videoların öğrenme açısından katkısı olduğunu ve etkileşimli oturumların bunu pekiştirdiğini ifade etmektedir. Katılımcıların %92,6’sı verilen bilgiyi özümsemek için yeterli zamanın olduğunu düşünmektedir. Katılımcıların tamamı kurstan zevk aldığını ve eğiticilerin tüm öğrencilerin katılımını sağladığını ifade etmektedir. Yapılan diseksiyon becerisinin Medikolegal Otopside Kalp Diseksiyonu “Göreve Özgü” Beceri Cetveli ile değerlendirmesinde; katılımcıların %46,4’ünün tam not aldığı görülmüştür. Katılımcılar kursun verimli geçtiğini, kurs sonunda kendilerini yetkin hissettiklerini, pratik uygulamaya da ciddi katkı sağlayacağını düşündüklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların %92,6’sı daha önce ters yüz sınıf uygulaması olan bir eğitim almadığını ifade etmektedir. Katılımcıların %96,3’ü ise ters yüz sınıf uygulamasının başka kurslarda da uygulanmasını önermektedir. Sonuç: Sonuç olarak çalışmamızda, adli tıp uzmanlık öğrencilerine uygulanan PMKO adlı eğitim programının, ters-yüz eğitim yöntemi ile uygulanması halinde ise katılımcıların konuya daha hazır olarak geldikleri ve geri bildirimlerde bu yöntemin olumlu etkinliğinden bahsettikleri anlaşılmıştır. Farklı konularda yapılacak başka eğitim programlarında da bu yöntemin kullanılmasının adli tıp uzmanlık öğrencilerinin eğitimleri için yararlı olacağını düşünmekteyiz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTıp Eğitimi Dünyasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectAdli Tıpen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri Ve Hizmetlerien_US
dc.titleAdli Tıp Uzmanlık Eğitiminde Ters-yüz Sınıf Stratejisinin Kullanımına Bir Örnek: Postmortem Kalp Okuluen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue68en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.25282/ted.1336477-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1231128-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
tmp-65e87b97-6c48-478f-bf6e-dfc1f0ae5d36.81336477.pdf.pdf277.41 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

12
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

4
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.