Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıtaş, Emel-
dc.contributor.authorAkgün, Ali Alper-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:18:45Z-
dc.date.available2025-02-20T19:18:45Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1309-0712-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2023.1737-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1247972/sosyal-medya-pazarlama-faaliyetlerinin-degerlendirilmesi-indirimli-magazalar-uzerinde-bir-arastirma-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59062-
dc.description.abstractAmaç – Sürekli büyüyen dinamik bir yapıya sahip olan indirim mağazalarının, geleneksel pazarlama kanallarına göre öncelikli konum üstlenmiş olan sosyal medya pazarlama faaliyetlerini etkin olarak kullanması oldukça önemlidir. Çalışma, indirim mağazalarına ait sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin mevcut durumuna projeksiyon tutmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, tüketicilerin indirim mağazalarının sosyal medya pazarlama faaliyetlerini nasıl algıladıkları tespit edilmiş, tüketici algılarının demografik değişkenler çerçevesinde farklılaşıp, farklılaşmadığı araştırılmıştır. Yöntem – Sosyal medya pazarlama faaliyetlerine yönelik algıları ölçebilmek için Yadav ve Rahman’ın 2017 yılında geliştirdiği sosyal medya pazarlama faaliyetleri ölçeği (SMPF) kullanılarak, anket tekniği yöntemiyle veri toplanmıştır. Veriler SPSS veri analiz programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular – Elde edilen bulgular, indirim mağazalarının sosyal medya pazarlama faaliyetlerine yönelik mevcut durumu gözler önüne sermektedir. Bulgular, tüketicilerin indirimli mağazaların SMPF’ni orta düzeyde olumlu olarak algıladıklarını, indirimli mağazaların SMPF’nin tüm boyutlarında uyarlamalara giderek, her boyut için iyileştirmelere ihtiyaç duyduklarını göstermektedir. Bulgular ayrıca indirimli mağazaların SMPF’nin algılanmasında demografik faktörlere dayalı farklılıkların, cinsiyet ve çalışma durumu özeline indirgenecek kadar azaldığını göstermektedir. Tartışma – Çalışma, indirim mağazalarının sosyal medya mecralarındaki mevcut pazarlama faaliyetlerine yönelik tüketici algılarını ortaya koyarak, literatüre katkı sağlamaktadır. Çalışma, indirim mağazalarının sosyal medya içerik yöneticilerine, SMPF’nin farklı boyutlarında ihtiyaç duyulan iyileştirmeleri gerçekleştirebilmeleri için yardımcı olabilecek öneriler içermektedir. Çalışma kapsamında ortaya çıkan sonuç ve öneriler, indirim mağazalarının yöneticilerinin beklenen hedeflere ulaşmak için, müşteri odaklı sosyal medya stratejileri oluşturmalarına yönünde yol gösterici olabilecektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi: İndirimli Mağazalar Üzerinde Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2620en_US
dc.identifier.endpage2634en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2023.1737-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1247972-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
tmp-ec412e2c-c5a1-4a1d-9174-150179dda847.document126140.pdf.pdf496.9 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.