Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59066
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAykırı, Kudret-
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:42Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1303-0493-
dc.identifier.issn2148-4929-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1342046-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1212806/sosyal-bilgiler-ogretmeni-adaylarina-yonelik-steam-farkindalik-olceginin-gelistirilmesi-ve-ogretmen-adaylarinin-steam-farkindaliklarinin-belirlenmesi-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59066-
dc.description.abstractBu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır. Birincisi; sosyal bilgiler öğretmeni adayları için “sosyal bilgiler eğitiminde STEAM farkındalık ölçeği” geliştirmek. İkincisi ise; geliştirilen ölçekle sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler eğitiminde STEAM farkındalıklarını belirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’nin güneybatısı, batısı ve kuzeybatısında bulunan beş farklı üniversitede öğrenim gören 466 sosyal bilgiler öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Birinci amaç doğrultusunda ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılmıştır. AFA sonucu ölçeğin 25 madde ve 2 faktörden oluştuğu ve toplam varyansın %55.9’unun açıklandığı belirlenmiştir. Faktörler “genel bilgi” ve “sosyal bilgiler eğitiminde STEAM düşüncesi” olarak isimlendirilmiştir. DFA sonucunda ise elde edilen yapının uyum indekslerinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir (χ2/sd= 1.86, RMSEA= .067, CFI= .96, TLI= .95, SRMR= .038). Ölçeğin toplam madde korelasyonları .36 ile .70 arasında değişmektedir. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısının .96 ve test tekrar test güvenirliğinin .83 olduğu saptanmıştır. Ayrıca çalışmanın hipotezleri Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testi ile çözümlenmiştir. Sonuçlara göre sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler eğitiminde STEAM farkındalıklarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Sonuçlar, sosyal bilgiler eğitiminde STEAM düşüncesinin gelişmesine ışık tutmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarına Yönelik Steam Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Steam Farkındalıklarının Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1774en_US
dc.identifier.endpage1796en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2023..-1342046-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1212806-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.