Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGümüş, Hüsnü-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:42Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59068-
dc.description.abstractBu çalışma, doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türlerinin İngilizce öğrenmekte olan bir grup öğrencinin ikinci dilde yazma başarısına etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak, bu öğrencilerin aldıkları farklı geri bildirim türüyle ilgili görüşleri de araştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde hazırlık programında İngilizce öğrenen 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Yazma derslerini veren eğitmen, katılımcılara yazma dersleri esnasında doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türleri vermiştir. Bu iki farklı düzeltici geri bildirim türünün katılımcıların yazma başarısına etkisini kıyaslamak için, Öntest-Sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, doğrudan düzeltici geri bildirim alan öğrencilerin yazma dersindeki testlerden daha yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Katılımcılar ayrıca aldıkları dönüt türlerinin yazma dersi için çeşitli faydalar sağladığından bahsetmişlerdir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectBilim Felsefesi Ve Tarihien_US
dc.subjectDil Ve Dil Bilimen_US
dc.titleDoğrudan ve Dolaylı Düzeltici Geri Bildirim Türlerinin İngilizce Yazma Başarısı Üzerindeki Etkisi ve Öğrencilerin Bu Geri Bildirim Türleri Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue66en_US
dc.identifier.startpage314en_US
dc.identifier.endpage338en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.1099551-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorGümüş, Hüsnü-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.21764-maeuefd.1099551-2358013.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.