Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/59068
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gümüş, Hüsnü | - |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T19:19:42Z | - |
dc.date.available | 2025-02-20T19:19:42Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5983 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21764/maeuefd.1099551 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/59068 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türlerinin İngilizce öğrenmekte olan bir grup öğrencinin ikinci dilde yazma başarısına etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak, bu öğrencilerin aldıkları farklı geri bildirim türüyle ilgili görüşleri de araştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde hazırlık programında İngilizce öğrenen 40 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Yazma derslerini veren eğitmen, katılımcılara yazma dersleri esnasında doğrudan ve dolaylı düzeltici geri bildirim türleri vermiştir. Bu iki farklı düzeltici geri bildirim türünün katılımcıların yazma başarısına etkisini kıyaslamak için, Öntest-Sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, doğrudan düzeltici geri bildirim alan öğrencilerin yazma dersindeki testlerden daha yüksek puanlar aldıkları görülmüştür. Katılımcılar ayrıca aldıkları dönüt türlerinin yazma dersi için çeşitli faydalar sağladığından bahsetmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Antropoloji | en_US |
dc.subject | Mantık | en_US |
dc.subject | Bilim Felsefesi Ve Tarihi | en_US |
dc.subject | Dil Ve Dil Bilim | en_US |
dc.title | Doğrudan ve Dolaylı Düzeltici Geri Bildirim Türlerinin İngilizce Yazma Başarısı Üzerindeki Etkisi ve Öğrencilerin Bu Geri Bildirim Türleri Hakkındaki Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 66 | en_US |
dc.identifier.startpage | 314 | en_US |
dc.identifier.endpage | 338 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21764/maeuefd.1099551 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Gümüş, Hüsnü | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 35.01. Foreign Languages | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.21764-maeuefd.1099551-2358013.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.