Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59086
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkşit, Sevim-
dc.contributor.authorYılmaz, Emine Büşra-
dc.contributor.authorDağ, Reyhan-
dc.contributor.authorAksu, İrem Altan-
dc.contributor.authorArslan, Semra-
dc.contributor.authorAkşit, Seher-
dc.contributor.authorİkizler, Hüseyin Can-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:19:51Z-
dc.date.available2025-02-20T19:19:51Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2147-5652-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15314/tsed.1379039-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59086-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin spor eğitimine katılımlarında karşılaştıkları problemleri veli görüşleri açısından inceleyerek, problemlere yönelik çözüm önerilerinin Sosyo-ekolojik Model (SEM) temelinde geliştirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması deseni kullanılmış ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesiyle çalışma grubuna ulaşılmıştır. Araştırmaya, 2021-2022 eğitim-öğretim yılının bahar ve güz döneminde Türkiye’nin farklı şehirlerinde zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip veliler dahil edilmiştir. Araştırma sürecinde veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Veriler tematik analize tabi tutularak kod, kategori ve tema oluşturularak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular SEM’e göre oluşturulan dört ana tema altında toplanmıştır. Bunlar; bireysel sorunlar, toplumsal sorunlar, fiziksel çevreden kaynaklı sorunlar ve politikadan kaynaklı sorunlardır. Karşılaşılan sorunlara rağmen sonuç olarak bu araştırmada zihinsel yetersizliği olan öğrenci velilerinin fiziksel aktivitelere ve spor eğitimine olumlu baktıkları, zihinsel yetersizliği olan çocuklarının fiziksel aktivitelere ve spor eğitimine katılmalarının önemli olduğunun bilincinde oldukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofTürk Spor ve Egzersiz Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleZihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Spor Eğitimine Katılımlarında Karşılaştıkları Problemler: Veli Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage357en_US
dc.identifier.endpage368en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.15314/tsed.1379039-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.