Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞenyurt, Şeymanur-
dc.contributor.authorAslan, Gülbahar Korkmaz-
dc.date.accessioned2025-02-20T19:22:49Z-
dc.date.available2025-02-20T19:22:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1308-092X-
dc.identifier.issn2146-8893-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2023-97661-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1261224/universite-ogrencilerinde-e-saglik-okuryazarligi-olceginin-turkce-gecerlilik-ve-guvenilirlik-calismasi-metadolojik-calisma-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59123-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, üniversite ö ğrencilerinde E-Sağlık Okur- yazarlığı Ölçeği’nin geçerlilik ve güvenilirli ğini belirlemek amac ıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Metodolojik tipte yapılan çalışma- nın evrenini 2020-2021 Bahar yar ıyılında Bursa Uluda ğ Üniversite- sinde sağlıkla ilgili fakültelerin dışındaki fakültelere kayıtlı öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini, dahil edilme kriterlerine uyan ve katılmayı kabul eden 456 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın verileri Aralık 2021-Mayıs 2022 tarihleri aras ında çevrim içi olarak toplan- mıştır. Ölçeğin kapsam geçerli ği için kapsam geçerlik indeksi, yap ı geçerliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi, gü- venirliği için Cronbach alfa güvenirlik katsay ısı, madde-toplam puan analizi, test-tekrar test analizleri yap ılmıştır. Bulgular: Ölçeğin Kap- sam Geçerlik İndeks puanı 0.96 bulunmuştur. Ölçeğin faktör yapısını belirlemek için yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda 3 faktör top- lam varyansın %62 aç ıklamıştır. Ölçeğin faktör yükleri 0.49 ile 0.85 arasında değişmiştir. Ölçek maddeleri için madde toplam korelasyoları 0.43 ile 0.77 arasında değişmiştir. Ölçeğin Cronbach alpha güvenilir- lik katsayısı 0.82 bulunmuştur. Ölçeğin işlevsel okuryazarlık alt boyutu güvenirlik katsayısı 0.63, okuryazarlık alt boyutu güvenirlik katsayısı 0.77, eleştirel okuryazarlık alt boyutu güvenirlik katsayısı 0.86 bulun- muştur. Test-tekrar test ölçümlerinin ise de ğişkenlik göstermedi ği (p>0.05) belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinde e-Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerli ve güve- nilir olduğu belirlenmiştir. Ölçek, üniversite ö ğrencilerinin e-sağlık okuryazarlık düzeyini değerlendirmek için kullanılabilir. Gelecek ça- lışmalarda, ölçeğin farklı gruplar üzerinde geçerlilik ve güvenirlik ça- lışmalarının yapılması önerilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde E-sağlık Okuryazarlığı Ölçeğinin Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması: Metadolojik Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1041en_US
dc.identifier.endpage1050en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2023-97661-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1261224-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Üniversite Öğrencilerinde E-Sağlık Okuryazarlığı.pdf709.71 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.

Page view(s)

46
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

14
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.