Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59128
Title: Köy okullarından taşınan öğrencilerle taşınmayan öğrencilerin başarıları
Authors: Özmen, Ömer
Advisors: Tuzcu, Gökhan
Keywords: Taşımalı eğitim
Akademik başarı
Eğitim planlaması
Abstract: Bu araştırmada, taşıma merkezi okullarda eğitim gören, taşıma kapsamında olan ve olmayan diğer öğrencilerin okul (akademik) başarıları karşılaştırılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Taşımalı 387, diğer 884 öğrenci olmak üzere toplam 1.271 öğrencinin sınav notları, altı temel branş dersinden ve üç yıllık süreli olmak üzere karşılaştırılmıştır. Bir başka okula taşınan (taşıma merkezi okullarda eğitim gören) öğrencilerin akademik puan ortalamaları, diğer öğrencilerin akademik puan ortalamalarından daha düşüktür. Bir başka okula taşınan (taşıma kapsamındaki okullarda eğitim gören) öğrencilerin Türkçe, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler / T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi akademik başarıları, diğer öğrencilerden (taşınmayan, okulun bulunduğu yerde ikamet eden öğrencilerden) daha düşüktür. Taşınan öğrenciler ile taşınmayan öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları arasında istatistiki olarak fark yoktur. Taşınan öğrencilerin akademik başarılarının düşük olmasının birçok nedeni olmakla birlikte, en önemlilerinin şunlar olduğu söylenebilir: Sabah evden erken çıkmaları ve okul çıkışı evlerine geç dönmeleri ve bu arada yorulmaları, sabah uykusuzluğu, aile kontrolünden uzak olmaları, kırsal kesimde yaşamaları nedeniyle ailelerine tarım işlerinde yardım etmeleri vb. Taşımalı öğrencilerin akademik başarılarını arttırmaya yönelik çalışmaların yapılması önerilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/59128
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ömer ÖZMEN Proje.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.