Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAltundağ, Sebahat-
dc.date.accessioned2025-03-22T21:41:00Z-
dc.date.available2025-03-22T21:41:00Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-9954-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37989/gumussagbil.943129-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59399-
dc.description.abstractDünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından, Şubat 2020 tarihinde COVID-19’un pandemi ilan edilmesi ile birlikte, insanları ve toplumları çeşitli yönlerden etkileyen, yeni normale uyum sağlamayı zorlaştıran önemli bir süreç başlamıştır. Covid-19 pandemisinde enfeksiyonun yayılımını kontrol altına almak amacıyla yapılan girişimler arasında okulların kapatılması da yer almıştır. Salgın ile çocukların en güvenli alanları olan ev ortamları çalışma alanlarına; en özgür alanları olan okullar ve sosyal alanlar ise kısıtlama alanlarına dönüşmüştür. Bu nedenle çocuklar için güvenli bir çevre sağlanmalı ve gelişimleri desteklenmelidir. Pandemi sürecinde çocuklara yaklaşımda gelişim kuramcılarının en temel temaları pediatri hemşireleri için rehberlik sağlayabilir. Özellikle okul dönemi ve kronik hastalığa sahip çocuklar bu süreçte sosyal ortamlarından uzak kalmışlardır. Çalışmada gelişim kuramcılarının kuramlarının ana temaları pandemi sürecinde astım bronşiti olan, okul dönemi çocuğa yaklaşımda kullanımı sağlanmıştır. Çalışmada COVID-19 pandemisi, okul dönemi ve özellikleri ile ilgili bilgi verilmiş ve vaka örneği sunulmuştur. Çalışma öncesi çocuk ve ebeveynlerinden onam alınmıştır. Çocuk gelişim kuramcıları temelinde COVID-19 pandemisinin anlatımı sağlanmıştır. Sonuç olarak gelişim kuramcılarının pediatri hemşireliğinin her alanında kullanılabilirliği ve bütüncül bakış açısı sağlaması açısından kliniklerde de uygulanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇocuk Gelişim Kuramcılarına Göre Covıd-19 Pandemisinde Okul Dönemindeki Astımlı Çocuğa Yaklaşım: Olgu Sunumuen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1693en_US
dc.identifier.endpage1698en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.37989/gumussagbil.943129-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAltundağ, Sebahat-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept11.01. Nursing-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.