Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKocagül, Merve-
dc.contributor.authorÇoban, Gül Ünal-
dc.date.accessioned2025-03-22T21:41:00Z-
dc.date.available2025-03-22T21:41:00Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.1033790-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59400-
dc.description.abstractGüncel eğitim reformları, öğrencilerin bilimsel açıklamalar üretebilme sürecine dâhil olmalarında akıl yürütme becerilerini önemli görmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilerin akıl yürütme becerilerini teşvik etmek için bilgi kazanımı, öğretimsel stratejiler ve becerilere dayalı bir öğretmen eğitimi programının etkililiğini değerlendirmektir. Bütüncül tekli durum çalışmasına dayalı yürütülen çalışmanın katılımcıları, Akıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programına (AYBEP) katılan bir fen bilimleri öğretmeni ve onun 32 beşinci sınıf öğrencisidir. Akıl Yürütme Becerileri Öğretimi Gözlem Formu (AYBÖGF) ve Kuvvet ve Hareket Akıl Yürütme Becerileri Testi (KUHAYBET) veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, eğitim alan öğretmenin gözlenen olgulardan %47,76’sı davranış boyutunda olmak üzere maksimum %61,06’sını başarabildiğini ve öğrencilerin hem KUHAYBET toplam puanlarında hem de özellikle tümevarımsal, tümdengelimsel, nedensel ve analojik akıl yürütme becerileriyle değişkenlerin kontrolü stratejisinde anlamlı gelişmeler olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAkıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue62en_US
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.1033790-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.