Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/59400
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kocagül, Merve | - |
dc.contributor.author | Çoban, Gül Ünal | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-22T21:41:00Z | - |
dc.date.available | 2025-03-22T21:41:00Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5983 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21764/maeuefd.1033790 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/59400 | - |
dc.description.abstract | Güncel eğitim reformları, öğrencilerin bilimsel açıklamalar üretebilme sürecine dâhil olmalarında akıl yürütme becerilerini önemli görmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilerin akıl yürütme becerilerini teşvik etmek için bilgi kazanımı, öğretimsel stratejiler ve becerilere dayalı bir öğretmen eğitimi programının etkililiğini değerlendirmektir. Bütüncül tekli durum çalışmasına dayalı yürütülen çalışmanın katılımcıları, Akıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programına (AYBEP) katılan bir fen bilimleri öğretmeni ve onun 32 beşinci sınıf öğrencisidir. Akıl Yürütme Becerileri Öğretimi Gözlem Formu (AYBÖGF) ve Kuvvet ve Hareket Akıl Yürütme Becerileri Testi (KUHAYBET) veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, eğitim alan öğretmenin gözlenen olgulardan %47,76’sı davranış boyutunda olmak üzere maksimum %61,06’sını başarabildiğini ve öğrencilerin hem KUHAYBET toplam puanlarında hem de özellikle tümevarımsal, tümdengelimsel, nedensel ve analojik akıl yürütme becerileriyle değişkenlerin kontrolü stratejisinde anlamlı gelişmeler olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Akıl Yürütme Becerileri Eğitimi Programının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Durum Çalışması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 62 | en_US |
dc.identifier.startpage | 405 | en_US |
dc.identifier.endpage | 430 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21764/maeuefd.1033790 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.