Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarı, Tamer-
dc.date.accessioned2025-03-22T21:41:01Z-
dc.date.available2025-03-22T21:41:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.1083054-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59402-
dc.description.abstractBilimsel araştırmaların niteliği, bir alanın bilimselliğinin önemli göstergelerinden biridir. Bilimselleşme süreci henüz gelişmekte olan eğitim yönetimi alanında yapılan yayınların incelenmesi gelişim sürecinin değerlendirilmesine katkı sağlayabilir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de üretilen eğitim yönetimi temalı uluslararası çalışmaları bibliyometrik yöntemle, çeşitli parametreler kullanılarak, analiz etmek ve eğitim yönetimi alan yazınına ve araştırmacılara katkı sağlamaktır. Bu kapsamda Web of Science veri tabanında “educationaladministration” anahtar kelimeleriyle tarama yapılarak 2021 yılı sonuna kadar olan 167 farklı kaynakta yayınlanmış 714 ilişkili yayına ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde açık kaynak kodlu R Studio programı ve bir R program aracı olan “biblioshiny for bibliometrix” uygulaması kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim yönetimi temalı çalışmalarda en fazla liderlik kuram ve modelleri, iş doyumu, okul yönetimi ve uzaktan eğitim konularının çalışıldığı görülmüştür. Çalışmaların en çok yayınlandığı kaynaklar ile en çok atıf yapılan kaynaklar arasında bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca Türkiye'de yapılan uluslararası yayınlara yurtdışından yapılan atıfların yıllık ortalaması yüksek olmasına rağmen yurt içi atıfların yıllık ortalamasının düşük olduğu belirlenmiştir. Lotka yasası bulgularına göre Türkiye’de eğitim yönetimi temalı alan yazının yetersiz olduğu ancak son yıllarda önemli gelişim gösterdiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de Eğitim Yönetimi Temalı Uluslararası Yayınların İncelenmesi: Bibliometrik Analizen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue63en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage508en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.1083054-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSarı, Tamer-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.