Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/59405
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYağlıca, Fatih-
dc.contributor.authorBeyazıt, Mustafa-
dc.date.accessioned2025-03-22T21:41:04Z-
dc.date.available2025-03-22T21:41:04Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2636-7955-
dc.identifier.issn2636-8242-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32739/etkilesim.2022.5.10.169-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/59405-
dc.description.abstractYeni Türk sinemasının önemli temsilcilerinden biri olan Derviş Zaim, “Rüya” filminde mimarlık sanatını, sinema ve mimarlık ilişkisi kapsamında incelemektedir. Bu noktadan hareketle, geleneksel sanatları modern bir sanat olan sinemayla buluşturmayı hedefleyen Derviş Zaim’in “Rüya” filminde geleneksel ve modern mimari sorgulamasını sinemaya ustaca aktardığı görülmektedir. Derviş Zaim, “Rüya” filmini Mimar Emre Arolat’ın tasarladığı, İstanbul Büyükçekmece’de yer alan mağara görünümlü Sancaklar Camii’nden esinlenerek oluşturmuştur. Derviş Zaim’in Sancaklar Camii’nin inşasını aşama aşama takip ederek “Rüya” filmini oluşturması, geçmişin gelecek nesillere aktarılmasında olumlu etkiler yaratmıştır. Caminin mağara görünümünden yola çıkarak filmin hikâyesini “Yedi Uyuyanlar” menkıbesiyle harmanlayan Derviş Zaim, Mimar Sinan’ın döneminden ve eserlerinden etkilenerek “Rüya” filminin bileşenlerini oluşturmuştur. Filmin anlatı yapısını değişerek devam etmek düşüncesi üzerine kurgulayan Derviş Zaim, filmde geleneğin değişip değişmeyeceği sorgulamasını da yapmaktadır. Bu çalışmada “Rüya” filminden yola çıkarak mimarlıkta geleneksel yaklaşım ve sıra dışı yaklaşımların karşılaştırılması irdelenecektir. Mimarlık sanatının bu şekilde ele alınışı sinemanın ve sanat tarihinin disiplinlerarası ilişkisinde farklı bir örnek teşkil etmektedir. Film üzerinden gerçekleşen bu yaklaşımla sinemanın sanat tarihi ile olan ilişkisine yeni bir perspektif kazandırmak amaçlanmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectRadyoen_US
dc.subjectTelevizyonen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleDerviş Zaim’in Rüya Filminden Geleneksel Mimariye Bakışen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage52en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.32739/etkilesim.2022.5.10.169-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept12.07. Art History-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.