Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60165
Title: Meslek dersi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
Authors: Kabaağaç, Fatoş
Advisors: Çelik, Kazım
Keywords: Öğretmen
örgüt
meslek
tükenmişlik
bağlılık
eğitim
Abstract: Öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin araştırıldığı bu çalışma ilişkisel tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Araştırmada meslek dersi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri düşük düzeyde ve örgütse l bağlılık düzeyleri yüksek düzeyde ölçülmüştür. Öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri yaş,medeni durum, eğitim düzeyi, okul türü, kıdem, çalışılan ilçe ve okul kıdemine göre farklılık göstermemiş cinsiyet, atölye dersine girme ve koordinatörlük görevine göre farklılık göstermiştir. Örgütsel bağlılık düzeyleri cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, koordinatörlük görevi ve kıdeme farklılık göstermediği ancak yaş, atölye görevi, okul türü,görev yapılan ilçe ve okul kıdemine göre ise anlamlı farklıl ık gösterdiği görülmüştür. Erkek öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin kadın öğretmenlerden yüksek çıkmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri 46 50 yaşlardaki öğretmenlerle 51 yaş ve üstündeki öğretmenler arasında ve 46 50 yaşlardaki öğr etmenler lehine yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerine bakıldığında atölye dersine girmeyen öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Koordinatörlük görevi olmayan öğretmenlerin koordinatör lük görevi olanlardan daha yüksek düzeyde mesleki tükenmişlik düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri okul türlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. MESEM lerde çalışan öğretmenlerle halk eğitim merkezinde çal ışan öğretmenler arasında MESEM lerde çalışan öğretmenler lehine yüksek olduğu görülmüştür. Merkezefendi de çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının Pamukkale de çalışan öğretmenlerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağl ılık düzeyleri okul kıdemlerine göre göre 11--5 yıl kıdemlilerle 65 yıl kıdemlilerle 6--10 yıl kıdemliler arasında ve 610 yıl kıdemliler arasında ve 6--10 yıl okul kıdemli öğretmenlerle 10 yıl okul kıdemli öğretmenlerle 1111--15 yıl okul kıdemliler arasında ve 115 yıl okul kıdemliler arasında ve 1--5 yıl kıdemlilerle 115 yıl kıdemlilerle 11--15 yıl okul kıdemlilerin daha 15 yıl okul kıdemlilerin daha yüksek örgütsel bağlılık düzeyine sahiyüksek örgütsel bağlılık düzeyine sahip oldukları görülmüştür. p oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki Öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında negatif yönlü ve düşük düzeyde tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında negatif yönlü ve düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir.ilişki tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/60165
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatoş KABAAĞAÇ.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on May 26, 2025

Download(s)

16
checked on May 26, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.