Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60177
Title: Öğretmenlerin sosyal adalet liderliği algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Authors: Altıntaş, Abdullah
Advisors: Çelik, Kazım
Keywords: Öğretmen
örgüt
bağlılık
sosyal adalet
algı
Abstract: Bu çalışmada öğretmenlerin genel örgütsel bağlılık algıları ile genel sosyal adalet liderliği algıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde ve nicel bir çalışmadır. Araştırmada kolay ulaşılabilir örneklem ile 323 öğretmen ile görüşülerek veri toplanmıştır. Verilerin güvenirliği yüksek ve çok yüksek düzeyde olup normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları çıkarcı ve ahlaki bağlılıkları yüksek, zoraki bağlılık düşük ve genel bağlılık algıları orta düzeydedir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderliği algıları destek, eleştirel bilinç ve genel sosyal adalet liderliği algıları yüksek düzeyde ancak katılım boyutunda orta düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları cinsiyet ve okuldaki süre-kıdeme göre farklılık göstermez iken eğitim düzeyi, medeni durum, okul türü ve kıdeme göre farklılık göstermiştir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderliğine ilişkin algıları eğitim düzeyi, medeni durum ve okul türüne göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, kıdem ve okulundaki kıdem-süreye göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal adalet liderliğine ilişkin algılarında kadınların katılım algılarının erkek öğretmenlerden yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarının eğitim düzeyine göre zoraki bağlılık boyutunda lisans mezunu öğretmenlerin ortalamalarının lisansüstü mezunlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarının eğitim düzeyine göre çıkarcı bağlılık boyutunda evli öğretmenlerin ortalamalarının bekar öğretmenlerden daha yüksek olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarının okul türüne göre zoraki bağlılık boyutunda ve genel bağlılık algısında MESEM’ler deki öğretmenlerin zoraki bağlılık ve genel örgütsel bağlılık algılarının meslek liselerinde çalışan öğretmenlerden daha yüksektir. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algılarının kıdem değişkenine göre zoraki bağlılık, ahlaki bağlılık boyutlarıyla genel bağlılık algısında 26 yıl ve üstüne kıdemi olanların daha düşük olduğu görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/60177
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdullah ALTINTAŞ.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on May 26, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.