Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60181
Title: | Öğretmenlerin Borsa İstanbul’a ayırdıkları zamanın eğitime etkisi | Authors: | Özmen, Dilek | Advisors: | Tuzcu, Gökhan | Keywords: | Borsa Pay (hisse) senedi Eğitim Ekonomisi |
Abstract: | Bu araştırma, öğretmenlerin Borsa İstanbul’a ayırdıkları zaman ve bunun eğitime etkilerinin ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır. 47 öğretmen ile görüşülmüştür. Öğretmenlerin borsada işlem yapma nedenleriyle ilgili yatırım yapma en çok dile getirilen görüş olmuştur. Bunu sırasıyla gelir elde etme, birikimleri değerlendirme, ek gelir sağlama, hobi izlerken borsada işlen yapmayan üç öğretmenin olduğu görülmüştür. Borsada geçirdikleri zamanın, günlük yaşantılarına çok büyük oranda etkisinin olmadığı yönünde görüş bildirilmiştir. Bunu işlerin aksadığı, olumsuz etkilediği ve değiştiği şeklinde görüşler izlemiştir. Çalışma (ders) süresince borsa işlemlerini yaptıkları zamana ilişkin öğretmen büyük kısmının boş zamanlarında işlem yaptıklarını belirtirken kapanışa yakın ve sabah ve akşam işlem yapanlar izlemiştir. Günlük işlem yapmayanlar olduğu gibi yok şeklinde görüş bildirenler de bulunmaktadır. Borsadaki hisse senetlerinin düşmesinin, çalışma yaşamına etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerini büyük oranda etkilemediği şeklinde olduğu görülürken, olumsuz etkilediği şeklinde görüşler de vardır. Borsadaki hisse senetlerinin yükselmesinin öğretmenlerin çalışma yaşamına etkilerine ilişkin görüşleri büyük ölçüde etkilemediği şeklindedir. Bunu olumlu etkilediği ve mutluluk verdiği şeklinde görüşler izlemiştir. Borsadaki hisse senetleri, öğretmenlerin toplam birikimlerinin (yatırımların) oranıyla ilgili olarak büyük kısmının % 25 ve altında olduğu belirtilmektedir. Bunu tamamı, % 30-45 ve yarısı şeklinde görüş bildirenler izlemiştir. Öğretmenlerin borsada harcadıkları zamanın derslere hazırlık süresine etkileriyle ilgili ön plana çıkan görüş etkisini nötr olduğu olmuştur. Bunu olumsuz etkilediği ve değiştiği görüşleri izlemiştir. Öğretmenlerin borsada harcadıkları zamanın sınav hazırlama süresine etkilerine ilişkin ön plana çıkan görüş herhangi bir etkisinin olmadığı yönündedir. Öğretmenlerin borsada harcadıkları zamanın ders içi ve ders dışı etkinlikler hazırlama sürelerine etkileriyle ilgili ön plana çıkan görüşleri etkisinin olmadığı şeklindedir. Bunun yanında olumsuz etkilediği şeklinde görüş bildirenler de bulunmaktadır. Borsa işlemlerinin, öğretmenlerin sosyal yaşamlarına etkisi olmamaktadır. Bunu, etkileşimin arttığı, değiştiği, sosyalleşmeyi engellediği ve olumsuz etkilediği görüşleri izlemiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/60181 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dilek ÖZMEN Proje.pdf | 963.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.